آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

توزیع بهترین سولفوریک اسید بی رنگ

فهرست مطالب

سولفوریک اسید مایعی روغنی، بی رنگ و شفاف است که بسیار خورنده است. به آن اسید سولفینیک، اسید باتری و سولفات هیدروژن نیز گفته می شود. این ماده در ساخت کودها، مواد منفجره، سایر اسیدها و چسب ها و هزاران کاربرد دیگر استفاده می شود. به دنبال خرید این ماده هستید؟ ما توزیع کننده بهترین اسید سولفوریک بی رنگ هستیم.

توزیع بهترین سولفوریک اسید بی رنگ

اطلاعات مختصری در مورد مراحل تولید سولفوریک اسید

اطلاعات مختصری در مورد مراحل تولید سولفوریک اسید روش تماس برای تولید سولفوریک اسید روشی است که از کاتالیز ناهمگن استفاده می کند ، یعنی کاتالیزور مورد استفاده در یک مرحله تجمع متفاوت است. به طور خاص ، معمولاً از یک کاتالیزور جامد ، پنتوکسید دیوانادیوم ، V2O5 استفاده می شود. این روش دستیابی به اسید سولفوریک با غلظت حدود 98٪ وزنی (یعنی 98 گرم اسید سولفوریک به ازای هر 100 گرم محلول ؛ دو گرم باقیمانده آب) را ممکن می سازد ، که معمولاً در آزمایشگاه استفاده می شود ، به عنوان مثال ، برای تهیه محلول های کمتر متمرکز.

مرحله اول: تولید دی اکسید گوگرد ، SO2

به طور کلی ، تولید SO2 را می توان به صورت زیر نوشت:

S (ها) + O2 (گرم) 2 SO2 (گرم)

با این حال ، این واکنش معتبر خواهد بود تنها در صورت تولید دی اکسید گوگرد از گوگرد خالص جامد. اگرچه این وضعیت ایده آل است ، به دلیل تولید کمتر محصولات جانبی یا وجود ناخالصی ها و عملکرد بالاتر ، حقیقت این است که بسیاری از کارخانه های تولید گوگرد وجود دارد که از منابع دیگر برای تولید اولیه SO2 استفاده می کنند. منبعی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد پیریت ، ماده معدنی دی سولفید آهن ، FeS2 است که با بو دادن با هوای اضافی در واکنش اکسایش آهن اکسید آهن (III) و دی اکسید گوگرد تولید می کند.

کار با هوای اضافی باعث می شود که SO2 تولید شده با جریان اکسیژن جریان خروجی به مرحله بعدی مخلوط شود ، که برای به دست آوردن SO3 لازم است. هنگامی که دی اکسید گوگرد بدست آمد و قبل از ورود به راکتور ، باید آن را تصفیه کرد ، زیرا می تواند با باقی مانده ترکیبات دیگر مخلوط شود. از این طریق می توان از روش های مختلفی مانند عبور از جداکننده های مکانیکی یا گرد و غبار الکترواستاتیک و شستشو با آب و اسید سولفوریک غلیظ استفاده کرد. پس از خالص سازی ، برای تولید SO3 به راکتور می رود.

مرحله دوم: تولید تری اکسید گوگرد ، SO3 ، از SO2

تولید تری اکسید گوگرد از واکنش دی اکسید گوگرد با اکسیژن یک واکنش گرمازا و برگشت پذیر است (کاملاً اتفاق نمی افتد اما به یک تعادل شیمیایی می رسد ، که در آن هنوز هم واکنش دهنده ها و هم محصولات وجود دارند ) ما می توانیم معادله ترموشیمیایی آن را به صورت زیر بنویسیم:

2SO2 (g) + O2 (g) ⇔ 2SO3 (g) ΔH = -196kJ mol-1

فروش استثنائی سولفوریک اسید بی رنگ

فروش استثنائی سولفوریک اسید بی رنگ مجموعه ما در جهت برآورده کردن نیاز های مشتریان خود به بهترین شکل اقدام به ایجاد یک مرکز فروش سولفوریک اسید بی رنگ نموده است. محصولات این مجموعه با جشنواره های فروش استثنایی و تخفیف های فراوان عرضه می گردند. جهت ثبت سفارش اسد سولفوریک با قیمتی استثنایی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *