آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

خریدار اسید سولفوریک صادراتی

فهرست مطالب

اسید سولفوریک صادراتی،ماده شیمیایی است که شرکت های تولیدی و صنعتی ایران برای تولید محصولات و یا فرایند تولیدی خود،به آن نیازمند می باشند.این ماده شیمیایی پر کاربرد،کارایی بسیار زیادی در شرکت های صنعتی و تولیدی نظیر تولید کود های شیمیایی،استخراج مس،استخراج اورانیوم،روی و … دارد که در این مقاله به تمامیه آنان می پردازیم.

خریدار اسید سولفوریک صادراتی

فروش اسید سولفوریک ضایعاتی به صورت عمده

فروش اسید سولفوریک ضایعاتی به صورت عمدهشرکت آرسیان کو با شعار ” تجارتی نوآورانه ” در سال ۱۳۹۲ به فضل اللهی تاسيس و با بهره گيري از امكانات و ظرفيت هاي تخصصي خود توانست در زمينه تولید سفارشی، صادرات و توزیع داخلی اسید سولفوریک رقیق (هم به صورت ضایعاتی)در بین شرکت های داخلی و سایر تولید کنندگان جايگاه تجاري خود را در عرصه هاي داخلي و بين المللي تثبيت نمايد

اسید سولفوریک که در گذشته با نام جوهر گوگرد خوانده می‌شد، اسیدی بسیار قوی است که با هر درصدی در آب حل می‌شود و فرمول شیمیایی آن  H2SO4 است. پی اچ (pH) این اسید ۰٫۵ می‌باشد. این ماده دارای مولکول‌های قطبی است که می‌توانند با یک‌دیگر پیوند هیدروژنی برقرار کنند. پس اسید سولفوریک مایعی است با نقطه جوش بالا و هم چنین یک مایع ویسکوز (دارای گران‌روی زیاد) محسوب می‌شود. همین شرایط مولکولی باعث می‌شوند که اسید سولفوریک به خوبی در آب حل شود و محلول‌های اسیدی مختلف تولید کند.

اسید سولفوریک اسیدی معدنی و بسیار قوی است که به­ طور طبیعی در گازهای خارج شده از آتشفشان وجود دارد و با هر درصدی در آب حل می­شود. واکنش آن با آب به شدت گرمازا است به­ همین دلیل باید از اضافه کردن یک‌باره­ی آب به آن اجتناب کرد. اسید سولفوریک میل ترکیبی زیادی با آب دارد به ­طوری‌که در واکنش با سایر مواد، هیدروژن و اکسیژن آن‌ها را به صورت آب جدا می­کند. اسید سولفوریک خورنده است و قسمت عمده­ای از باران اسیدی را تشکیل می­دهد. قطرات آب به هنگام بارش با آلاینده­ های کارخانه ­ها و خودرو­ها که در هوا معلق هستند واکنش می­دهند و تولید اسید می­کنند. اسید سولفوریک با فلزات واکنش می­دهد و هر چه دما بالاتر رود میزان این واکنش بیشتر خواهد شد اما بر روی جیوه و سرب تاثیری ندارد. اسید سولفوریک در لیست مواد خطرناک قرار گرفته است.

حداقل و حداکثر قیمت اسید سولفوریک در بازار

حداقل قیمت اسید سولفوریک در بازار کنونی و حداکثر آن،به دلیل نوساناتی که در نمودار قیمت آن وجود دارد،ثابت نیست و خریداران محترم می توانند با برقراری تماس با شرکت ما و کارشناسان ما،از قیمت،نحوه خرید و کیفیت محصولات ما آگاه و با خبر شوند.

محصول فوق با فرمول شیمیایی H2SO4 مایعی روغنی و بیرنگ است که به صورت گرمازا در آب حل می شود و باعث خوردگی فلزات و کاغذ می گردد. در صورت تماس با اغلب مواد معدنی باعث خوردگی می گردد اما بعید است که باعث آتش سوزی شود.

قرار گرفتن در معرض غلظت کم آن به مدت طولانی و یا قرار گرفتن در معرض غلظت بالای آن به مدت کم، می تواند از طریق استنشاق اثرات نامطلوبی بر سلامتی انسان بگذارد. در تولید کود و سایر محصولات شیمیایی، در پالایش نفت، در تولید فولاد و آهن و بسیاری دیگر از فرآیندهای شیمیایی از ماده ی فوق استفاده می شود.

کسانی که این ماده را خورده اند، قبل از پدیدار شدن علائم خوردگی، مزه شیرین در زبان خود حس کرده اند.

در فرایند تولید مواد شیمیایی مختلفی از اسید سولفوریک استفاده می شود. این مواد عبارتند از:

  • تولید متیل متاکریلات از روش استو سیانوهیدرین
  • تولید کاپرولاکتام و تولید محصول جانبی سولفات آمونیوم
  • اسید فلوریک از سنگ معدن فلوراسپار
  • دی اکسید تیتانیوم از فرایند سولفات
  • اکریلونیتریل از پروپیلن
  • مواد منفجره مانند نیترو گلیسرین، نیتروسلولز و نیتروبنزن
  • تولید اسید کلریدریک از اسید سولفوریک و نمک طعام
  • اسید کرومیک و بی کرومات ها
  • اسید سیتریک از اسید سولفوریک و سیترات کلسیم
  • اسید بوریک از اسید سولفوریک و بورات سدیم
  • رزورسینول از بنزن
  • فورفورال از پنتوسن و اسید سولفوریک
  • ایزوپروپیل الکل و اتانول از اولفین ها
  • فنل از کومن و اسید سولفوریک

ارزان ترین اسید سولفوریک کشاورزی آرسیان کو

ارزان ترین اسید سولفوریک کشاورزی آرسیان کوشرکت ما با فروش اسید سولفوریک آرسیان کو (کشاورزی)،قصد بر این دارد تا با افزایش کیفیت محصول تولیدی و کاهش سود فروش خود،محصولات مقرون و به صرفه ای را روانه بازار و به دست مشتریان گرامی برساند.از آنجایی که کشور عزیز ما ایران در تولیدات اسید سولفوریک صادراتی و تولیدات ماشین آلات صنعتی برای تولید این محصول در جهان به خودکفایی رسیده است،در فروش و صادرات این محصول گرانبها مدعی می باشیم و رضایت مشتریان عزیز برای ما شرط اول فروش می باشد.

این ترکیب شیمیایی با آب و الکل قابل امتزاج است و در هنگام تماس گرمای زیادی تولید می شود، علاوه بر این باعث کاهش حجم محلول نیز می گردد. سرب و فولاد میانی در برابر غلظت بالای این ماده دچار خوردگی نمی شوند، اما اکثر فلزات در فرم رقیق شده این ماده دچار خوردگی می گردند.

غلظت های مختلف:

این ماده مایعی بی رنگ و محلول در آب می باشد. در نتیجه با توجه به کاربرد مورد نظر این ماده را می توان با آب رقیق کرد و در غلظت های گوناگونی تهیه نمود. این ماده به صورت غلیظ به شدت خورنده است و می تواند موجب آسیب به بافت ها و خوردگی فلزات شود. تماس این ماده با پوست موجب سوختگی های خفیف تا شدید ( وابسته به غلظت مورد استفاده) می گردد. فلوئورو سولفوریک اسید پیش از کشف سوپر اسید ها قویترین اسید شناخته شده بود. اما امروزه و با کشف این مواد مشخص گشته است که سوپر اکسید ی مانند کربن صدها برابر قوی تر از (HFSO3) می باشد ( قوی بودن در این مقایسه به قابلیت خوردگی مواد ارتباطی ندارد).

کربن سوپراسید یک دهنده ی قوی پروتون به حساب می آید و می تواند واکنش های شیمیایی قوی تری نسبت به سایر acid ها ایجاد کند اما دلیلی بر قابلیت خوردگی آن ندارد. اگر شما دنبال ماده ای با قابلیت خوردگی بالایی می گردید بهترین گزینه هیدروفلوئوریک اسید است. HF  با خوردگی بالایی که دارد می تواند شیشه را نیز حل نماید

واکنش آهن با اسید سولفوریک

واکنش های این ماده با آهن بر اساس غلظت متفاوتند:

اگر رقیق باشد:

Fe+H2SO4⟶FeSO4+H2

اگر غلیظ باشد:

3Fe+8H2SO4⟶FeSO4+Fe2(SO4)3+4SO2+8H2O

قیمت خرید اسید سولفوریک فله ای

توجه داشته باشید که قیمت های خرید و فروش اسید سولفوریک صادراتی در مقدار های کم،بالاتر از قیمت سفارشات فله ای می باشد و شما می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما از قیمت خرید اسید سولفوریک فله ای (در لیتر های بالا) آگاه و باخبر شوید.

رقیق سازی اسید سولفوریک

برای رقیق کردن محلول غلیظ این ماده با آب مقطر باید به نکات زیر توجه داشت:

استفاده از این ماده باید کاملا در شرایط کنترل شده و بر اساس دستورالعمل های ایمنی استاندارد باشد.

ابتدا با توجه به غلظت اولیه اسید موجود و غلظت مورد نظر، میزان دقیق اسید مصرفی و آب مقطر محاسبه گردد.

acid را باید به آرامی به آب اضافه کرد و همزمان محلول را نیز باید به صورت پیوسته همزد تا از تجمع اسید در ته ظرف و ایجاد گرادیان دمایی جلوگیری شود.

به طور کلی مصارف این ماده را به صورت زیر می توان دسته بندی نمود:

  • کود
  • باتری
  • دارو ها
  • رنگ
  • کاغذ
  • پلاستیک
  • آماده سازی فلزات
  • شوینده ها
  • و…

بیشترین مصرف این محصول برای تولید اسید فسفریک است که به نوبه خود برای تهیه کودهای فسفاته شامل کلسیم دی هیدروژن سولفات و آمونیوم فسفات، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای تهیه سولفات آمونیوم نیز از آن استفاده می کنند.

عرضه کننده اسید سولفوریک ۱۰۰۰لیتری در بازار

عرضه کننده اسید سولفوریک ۱۰۰۰لیتری در بازارتولید:

فرایند تولید و تهیه اسید سولفوریک در چهار مرحله انجام می شود.

  • الف) استخراج گوگرد
  • ب) تبدیل گوگرد به دی اکسید گوگرد
  • ج) تبدیل دی اکسید گوگرد به تری اکسید گوگرد
  • د) تبدیل تری اکسید گوگرد به محصول مورد نظر

الف: استخراج

مهم ترین منبع این ماده گاز های طبیعی و روغن ها می باشند. ترکیبات آلی و سولفید هیدروژن موادی هستند که حتما پیش از استفاده به عنوان سوخت باید حذف شوند و می توانند منابع خوبی برای گوگرد باشند.

منبع مهم دیگر گوگرد به عنوان دی اکسید گوگرد حاصل از پالایش فلز است. بسیاری از سنگهای فلزی به عنوان سولفیدها وجود دارند و برای تشکیل اکسید فلزی و دی اکسید گوگرد با اکسیژن واکنش داده می شوند. در زیر می توانید این واکنش را برای سرب مشاهده نمایید.

2PbS+3O2->2PbO+2SO2

از سایر فلزاتی که همانند سرب منجر به تولید دی اکسید گوگرد می گردند می توان به نیکل، مس و روی اشاره نمود

در حدود 35 درصد گوگرد به عنوان دی اکسید گوگرد و از سنگ های معدن حاوی گوگرد به دست می آید

چین بیشترین تولید این ماده را از سنگ پیریت،سنگ معدن سولفید آهن انجام می دهد

لازم به ذکر است که در ساخت پلی (متیل 2-متیل پروپنوات) H2SO4 می تواند به عنوان محصول جانبی از سولفات آمونیوم نیز حاصل گردد.

ب)تبدیل گوگرد به دی اکسید گوگرد:

اگر گوگرد ماده اولیه باشد ، ابتدا باید به دی اکسید گوگرد تبدیل شود. برای انجام این فرایند گوگرد مذاب را به درون کوره اسپری می نمایند و در دمای 1300 کلوین می سوزانند ( گوگرد به رنگ آبی می سوزد).

S+O2->SO2

با استفاده از افزودن هوای اضافی ، مقدار گازهای موجود بر حسب حجم به حدود 10-12٪ دی اکسید گوگرد و 10٪ اکسیژن می رسد. این گازها بسیار داغ هستند و به همین دلیل از مبدلهای حرارتی (دیگهای بخار) عبور می کنند.

گاز ها تا 700 کلوین خنک می شوند و موجب بخار آب های موجود در بویلر ها می شوند

لازم به ذکر است که در ساخت یک تن از محصول فوق، یک تن بخار آب با فشار بالا تولید می شود.

ج) تبدیل سولفور دی اکسید به تری اکسید

با کمک راکتور بستر ثابت و حاوی 4 بستر حاوی کاتالیزور که به عنوان مبدل عمل می نمایند دمایی در حدود 700 کلوین اعمال می شود و سولفور دی اکسید و هوا از آن عبور داده می شود.در این فرایند از وانادیوم (V) بر روی بستر سیلیس به عنوان کاتالیست و سولفات سزیم به عنوان پروموتر کمک گرفته می شود. عملکرد پروموتر پایین آوردن نقطه ذوب اکسید وانادیوم (V) است و منجر می شود تا این ماده در دمای 700 K ذوب شود.

د) مرحله چهارم و نهایی:

تری اکسید گوگرد تشکیل شده از بستر سوم (و مقدار کمی از بستر چهارم) در این مرحله به محصول مورد نظر تبدیل می شود.

در این مرحله تری اکسید گوگرد با آب وارد واکنش می شود. این واکنش را می توان به صورت زیر نشان داد:

SO3+H2O->H2SO4

قیمت اسید سولفوریک ۹۸درصد در بازار

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت اسید سولفوریک 98 درصد در بازار کنونی،با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته و از قیمت ها و نحوه خرید آن آگاه شورید.رضایت شما مشتریان عزیز،شرط اول فروش ما می باشد.

اسید سولفوریک جز اصلی در انواع مختلف باتری است. اسید باتری حاوی 35 درصد  H2SO4 می باشد. از انواع این باتری ها می توان به باتری های با قدرت زیاد مانند باتری های موجود در تجهیزات تصویر برداری بیمارستانی ، باتری های ماشین ، باتری های تجهیزات کشاورزی و… اشاره نمود. باتری هایی از این قبیل معمولا بر پایه ی واکنش های شیمیایی بین سرب و H2SO4 می باشد. الکترون های تولید شده از این واکنش شیمیایی ، ولتاژ مورد نیاز باتری را فراهم می کنند. در این باتری ها الکترود مثبت از دی اکسید سرب ساخته می شود و الکترود منفی از سرب خالص تشکیل شده است. ماده ی فوق به صورت رقیق به عنوان الکترولیت عمل می نماید.

اسید سولفوریک در تصفیه آب و پساب، در کنترل pH احیای رزین مبدل یونی جهت رسوب دهی یون ها و در نهایت تولید آب عاری از یون مورد استفاده قرار م ی گیرد. از اسید سولفوریک جهت افزایش pH آب تا ۶ و رسوب املاح آب استفاده می گردد . پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاه ها بزرگترین مراکز مصرف کننده آب بدون املاح هستند. لذا مصرف اسید سولفوریک آنها نیز قابل توجه است.

اسید سولفوریک در صنایع مختلف دیگری نیز کاربرد دارد که عبارتند از :

  • در کارخانجات سالامبور سازی جهت خیساندن پوست و زدودن چربی
  • در صنعت چرمسازی برای زدودن چربی از چرم خام
  • در واحدهای آماده سازی و ریسندگی و رنگ آمیزی پشم
  • در صنعت لاستیک سازی جهت شستشو و کنترل pH
  • در صنعت نساجی برای تثبیت رنگ پارچه و نخ و خنثی سازی
  • در کارخانجات روغن نباتی جهت زدودن چربی از ماشین آلات و مهیا سازی تفاله دانه برای خوراک
  • دام و طیور
  • در برخی از واحدهای پودر و مایع شوینده جهت سولفوناسیون و تولید محلول چربی گیر و باز کننده
  • لوله فاضلاب و شستشوی کاشی
  • در صنعت کاغذ جهت کنترل pH و تصفیه کاغذ و زدودن ناخالصی های معدنی
  • در صنعت تولید کلر در سل های دیافراگمی جهت خشک کردن و آب گیری گاز کلر

تولیدکنندگان اسید سولفوریک با کیفیت

تولیدکنندگان اسید سولفوریک با کیفیتتولید کنندگان اسید سولفوریک در کشور ما توانسته اند با تولید محصولات مرغوب و با کیفیت رکورد خوبی را در تاریخچه صنعت کشوری خود ثبت نمایند.همچنین عده ای در صادرات اسید سولفوریک و عده ای هم در واردات اسید سولفوریک دست دارند و توانسته اند روابط تجاری بسیار عالی با کشور های خارجی درست کنند.

همانطور که ذکر شد، عمده کاربرد اسید سولفوریک در تولید کودهای فسفاته است. اهمیت استراتژیک اسید سولفوریک نیز در همین راستاست. با رشد روزافزون جمعیت جهان و محدودیت زمین های کشاورزی، میزان بهره وری و راندمان تولید محصول از خاک به ازای هر واحد، ضرورتا باید افزوده شود تا بتواند پاسخگوی رشد فزاینده جمعیت باشد. امروزه این کار دیگر با کودهای حیوانی انجام نمی شود. چرا که کودهای حیوانی تنها فیزیک خاک را تغییر می دهند و خاک را برای رشد آماده می کنند، اما از نظر مواد مغذی برای گیاه بسیار فقیر هستند. برای بالا بردن بهره وری خاک، استفاده از کودهای شیمیایی ضرورت شناخته شده ای است. همانطور که در بخش موارد کاربرد ذکر شد، اسید سولفوریک در تولید کودهای پر مصرف از جمله کودهای فسفاته و نیز کود سولفات آمونیوم مورد استفاده قرار می گیرد و در این کاربردها نیز قابل جایگزینی با ماده دیگری نیست ، از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

دو مورد از کاربرد های فرعی این ماده شیمیایی وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم

تصفیه روغن موتور

در فرایند تولید روغن موتور و تصفیه دوم روغنهای موتور کار کرده و همچنین در فرایند تولید گریس از اسید سولفوریک استفاده می شود.

تولید باتری های اتومبیل و آب باتری

اسید سولفوریک به عنوان الکترولیت در باطری های اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد. مورد مصرف این باتری ها در اتومبیل‌ها می‌باشد. اگرچه مقدار و غلظت اسید مورد نیاز برای هر باطری می تواند متفاوت باشد. واحد به ازای یک واحد سرب / اما نسبت میزان مصرف اسید به مصرف سرب در هر باطری ثابت و برابر ٢می‌باشد.

فروشنده اسید سولفوریک رقیق و غلیظ

واسطه های خرابکار یکی از معزلات مشتریان گرانقدر ما شده است.آیا به دنبال محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب می گردید؟آیا قیمت های سرسام آور اسید سولفوریک ها در بازار باعث نگرانی شما شده؟آیا نمی توانید مستقیم از تولید کنندگان خرید نمایید؟ شما مشتریان عزیز می توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه،به طور مستقیم از تولید کننده و فروشندگان اسید سولفوریک رقیق و غلیظ خرید کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.توجه داشته باشید که رضایت شما عزیزان،شرط اول فروش ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *