آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

صادرات بهترین اسید سولفوریک به کشورهای همسایه

فهرست مطالب

با گسترش علمی شیمی، هر روزه دانشمندان موفق به ابداع محصولات جدیدی می گردند، که کاربردهای خوبی در زندگی ما خواهد داشت و این مواد تولیدی علاوه بر استفاده های داخلی، زمینه صادرات به کشورهای دیگر را هم فراهم خواهد کرد. به عنوان نمونه یکی از مواد کاربردی، که حاصل پیوند علم شیمی با عناصر موجود در طبیعت بوده، اسید سولفوریک می باشد، که از مواد پرکاربرد در صنعت بوده و در حال حاضر یکی از عمده صادرات غیر نفتی کشور به صادرات اسید سولفوریک بر می گردد.

قیمت فروش اسید سولفوریک صادراتی

اسید سولفوریک صادراتی

همان طور که می دانیم اسید سولفوریک در دسته اسید های معدنی بوده و با نام جوهر گوگرد هم در میان مردم رواج یافته است. این اسید از دسته اسید های پرکاربرد در صنایع مختلف بوده و به همین دلیل از بازار خوبی در سراسر جهان برخوردار می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد اسید سولفوریک، این است که با هر درصدی در آب حل می شود و هم چنین از آن می توان برای تولید مواد گوناگون استفاده کرد و از‌ مواد کاربردی در صنایع مختلف می باشد.

در حقیقت اسید سولفوریک در ابتدا توسط دانشمند ایرانی به نام جابر بن حیان و در قرن نهم هجری کشف و تولید گردید و از قرن نهم تا کنون ایران در زمینه تولید اسید سولفوریک هم چنان پیشتاز بوده و موفق گردیده است تا سهم عظیمی از تولید اسید سولفوریک جهان را به عهده بگیرد و با توجه با نقش پر رنگ اسید سولفوریک در صنایع مختلف، به جرات می توان گفت که اسید سولفوریک در صادرات نقش مستقیم و غیر مستقیم را به عهده خواهد داشت و به این صورت است که در روش مستقیم اسید سولفوریک را با غلظت های متفاوت به کشور های دیگر صادر می نمایند و در حالت غیر مستقیم به صادرات موادی برمی گردد، که به کمک اسید سولفوریک تولید خواهد شد.

ولی در مجموع باید گفت که اسید سولفوریک صادراتی نسبت به نمونه های دیگر اسید سولفوریک، از غلظت ۹۸ درصد برخوردار بوده و رنگ شفاف تری خواهد داشت و به دلیل غلظت بالایی که دارد، خواص اسیدی زیادی از خود نشان می دهد و هم چنان پایدار می ماند. در ضمن نمونه های صادراتی اسید سولفوریک، دارای بسته بندی های شکیل و محکمی هستند، تا در زمان حمل و نقل به مشکلی برخورد نکنند.

در نهایت باید گفت قیمت اسید سولفوریک صادراتی را عوامل زیادی چون قیمت مواد اولیه، نحوه فروش، شرکت سازنده آن، کیفیت و غلظت اسید سولفوریک تولید شده و هم چنین مراحل حمل و نقل، در بر می گیرد، ولی عاملی که مستقیما بر روی قیمت اسید سولفوریک اثر می گذارد، قیمت گوگرد می باشد، که به عنوان ماده اولیه ی تولید اسید سولفوریک شناخته شده است و بنابر نوسانات ارز و تحولات بازار، قیمت گوگرد همواره در حال تغییر بوده و در نتیجه برای اسید سولفوریک صادراتی هم قیمت مشخصی نمی توان تعیین نمود.

عرضه کننده اسید سولفوریک با قیمت ارزان

اسید سولفوریک از جمله موادی است، که به طور طبیعی وجود داشته و در طبیعت می توان آن را، به صورت گاز های خارج شده در دهانه های آتش نشان پیدا کرد و حتی در بسیاری از موارد اسید سولفوریک در باران های اسیدی هم موجود می باشد و به این صورت است که باران در زمان بارش با آلاینده های موجود در هوا ترکیب شده و حاصل این ترکیب اسید سولفوریک را تشکیل می دهند که به صورت باران های اسیدی به سطح زمین می رسند. ولی خارج از نمونه های موجود در طبیعت اسید سولفوریک در محیط های آزمایشگاهی و صنعتی هم تولید می شوند و  در حقیقت تولید اسید سولفوریک در محیط های آزمایشگاهی و صنعت را می توان به دو دسته تولید اختیاری و تولید اجباری تقسیم بندی نمود. در تولید اختیاری، اسید سولفوریک به عنوان یک محصول اصلی آن واحد تولید شناخته می شود، ولی در تولید اجباری، اسید سولفورلیک در راستای حذف آلاینده های گوگردی است، که در آن واحد تولیدی ایجاد گردیده است. بنابراین یکی از عواملی که بر روی قیمت اسید سولفوریک تاثیر می گذارد، نحوه ی تولید اسید سولفوریک می باشد و هر چه منابع تولید در دسترس تر باشند، قیمت نهایی کاهش می یاید. از دیگر عواملی که منجر می شوند تا قیمت اسید سولفوریک کاهش یابد، میزان غلظت اسید سولفوریک تولید شده می باشد. معمولا اسید سولفوریک را در غلظت های 98 درصد، 50 درصد و 35 درصدی تولید می نمایند و هر چه از غلظت اسید سولفوریک کاسته شود، قیمت آن هم کاهش خواهد یافت.

هم چنین اسید سولفوریک به دو صورت آزمایشگاهی و صنعتی تولید می گردد و اصولا اسید سولفوریک صنعتی نسبت به اسید سولفوریک هایی که در آزمایشگاه تولید می گردند، از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند.

بنابراین چنان چه تصمیم به خرید اسید سولفوریک ارزان قیمت دارید، می توانید از نمونه های صنعتی با غلظت کم تر استفاده نموده و هم چنین نحوه فروش اسید سولفوریک هم بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت و از سویی دیگر اسید سولفوریک را می توان به صورت بسته بندی و یا فله ای خریداری نموده، در نتیجه نوع بسته بندی هم یکی دیگر از عواملی است که بر روی قیمت نهایی موثر می باشد.

البته لازم به ذکر است، اسید سولفوریک در ایران نسبت به کشورهای دیگر، به دلیل فراوانی مواد اولیه اش از قیمت مناسب تری برخودار می باشد.

قیمت اسید سولفوریک در بورس کالا

قیمت اسید سولفوریک در بورس

اسید سولفوریک از مهم ترین اسید ها ی شناخته شده در سطح جهان بوده و معروف به اسید طلایی می باشد و تقریبا در تمامی صنایع کاربرد داشته و از این رو ارزش جهانی خواهد داشت و از آن جایی که در ساخت اسید سولفوریک از گوگرد استفاده می شود، بنابراین قیمت تعیین کننده اسید سولفوریک برگرفته از قیمت گوگرد می باشد و در نتیجه در بورس، نرخ اسید سولفوریک بر  اساس نرخ گوگرد تعیین می گردد و در چند سال اخیر با توجه به بالا رفتن قیمت گوگرد در بورس، قیمت اسید سولفوریک هم در بورس پیشرفت چشمگیری داشته و همواره خریداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

ولی زمانی که در بورس شرکت می کنید، باید به نحوه خرید و فروش آن محصول آشنایی کامل داشته باشید و خرید و فروش اسید سولفوریک در بورس هم شامل این قاعده می باشد و بنابراین برای دانستن قیمت اسید سولفوریک در بورس در حجم ها و روش های مختلف، ابتدا به بازار بورس و مراکز معتبر مراجعه نموده و هم چنین برای خرید اسید سولفوریک به میزان دوز و
کیفیت محصول و قیمت آن توجه نمایید و علاوه بر اسید سولفوریک، شما می توانید محصولات دیگر با کاربرد های متنوع را
نیز از طریق همین مراکز سفارش داده و از سود آن بهره مند گردید.

خریدار اسید سولفوریک درجه یک ایرانی

اسید سولفوریک از جمله مواد پرطرفداری است، که همواره اشخاص برای بر طرف کردن نیاز خود در تولید صنایع مختلف از آن استفاده می کنند و از آن جایی که، اسید سولفوریک از دسته اسید های بسیار قوی بوده، بنابراین بسیار خطرناک می باشد و هم چنین در صورت ترکیب شدن اسید سولفوریک با آب، حرارت زیادی آزاد خواهد شد و در این صورت امکان آتش سوزی ایجاد می گردد.

بنابراین برای خرید و فروش اسید سولفوریک نیاز به مجوز خواهیم داشت و همان طور که گفته شد، اسید سولفوریک ها در درجه غلظت با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و هرچه درجه غلظت آن ها بیشتر گردد، در نتیجه از پایداری بیشتری برخوردار بوده و کیفیت اسید بالاتر خواهد رفت و در بازار خرید و فروش اسید، بیشترین موارد استفاده، به اسیدهای درجه یک و با غلظت 98 درصد برمی گردد. البته نمونه های ضعیف تر اسید سولفوریک های تولید شده هم، برای برخی از صنایع مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شرکت های صادرات و واردات اسید سولفوریک به صورت عمده

صادرات اسید سولفوریک ضایعاتی به کشور های همسایه

در سال های گذشته،  به دلیل وابسته بودن صنایع مختلف به اسید سولفوریک، مجبور بودیم که مقدار زیادی اسید سولفوریک را به داخل کشور وارد نماییم تا خط تولید کشور همواره در جریان باشد و در همین راستا شرکت هایی تاسیس گردید،  تا اسید سولفوریک را از کشورهای دیگر وارد ایران نمایند، ولی در سال های اخیر، با گسترش صنایع ذوب آهن و پتروشیمی و به دلیل به وجود آمدن گوگرد ناشی از این تولیدات، تولید اسید سولفوریک هم روند رو به رشدی را پیدا کرده است و هم چنین تعداد کارخانه جات تولید کننده اسید سولفوریک هم افزایش یافتند و با وجود این شرایط جدید، کشور موفق شد تا اسید سولفوریک مورد نیاز خود را تولید نماید و حتی توانست مازاد از نیاز سالانه کشور اسید سولفوریک تولید کند و همین امر زمینه ای فراهم گردید،  تا در سال های اخیر اقدام به صادرات اسید سولفوریک به کشور های دیگر کنیم و در همین راستا شرکت ها در کنار واردات اسید سولفوریک، اقدام به صادرات آن به صورت عمده ای نمودند و با این وجود کسب و کار های جدیدی ایجاد گردید و رونق چشم گیری در زمینه واردات و صادرات اسید سولفوریک به وجود آمد.

مرکز خرید و فروش اسید سولفوریک غلیظ

در حقیقت مصرف اسید سولفوریک به دسته خانگی و یا صنعتی تقسیم بندی می شود و از سویی دیگر اسید سولفوریک از تنوع بالایی برخوردار می باشد و این تنوع به نحوه تولید آزمایشگاهی بودن یا صنعتی بودن آن بستگی داشته و نمونه های صنعتی معمولا به صورت فله ای و یا در بشکه های ۲۲۰ لیتری، مخازن ۱۰۰۰ لیتری و گالن های ۲۰ لیتری،  روانه بازار خرید و فروش می شوند، ولی اصولا در نمونه های آزمایشگاهی، اسید سولفوریک غلیظ را در ظرف های ۲ الی ۵ لیتری به فروش می رسانند.

از دیگر مواردی که در بازار خرید فروش اسید سولفوریک به آن برخورد می کنیم، صادراتی یا وارداتی بودن این اسید ارزشمند می باشد، که البته لازم به ذکر است، که نمونه های تولید شده اسید سولفوریک غلیظ در داخل کشور از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با خرید این محصولات کمک به اقتصاد داخلی کرده و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

معمولا به دلیل کاربرد فراوان اسید سولفوریک غلیظ، مشاغل زیادی به مراکز خرید و فروش این ماده ارزشمند مراجعه کرده و برای مصارف در صنایعی چون تولید انواع کود های شیمیایی، چرم سازی، صنایع خوراکی، صنایع بهداشتی، صنعت چوب و ساخت مبلمان و غیره در حجم های زیاد و به صورت اسید سولفوریک عمده ای، خریداری می کنند. البته در برخی مشاغل اسید سولفوریک را با غلظت پایین تری استفاده می کنند، ولی به دلیل این که این ماده به راحتی در آب حل می شود، بنابراین هر واحد صنفی می تواند از اسید سولفوریک غلیظ استفاده کرده و با انحلال در آب، اسید سولفوریک را به غلظت دلخواه خود برساند، اما باید توجه داشته باشیم که از ترکیب اسید سولفوریک غلیظ با آب گرمای زیادی آزاد می شود، که می تواند بسیار خطرناک باشد و باید در زمان ترکیب نکات ایمنی را رعایت نماییم.

دسته ای دیگر از مصرف کنندگان اسید سولفوریک برای مصارف خانگی می باشند، که می توانند،  به مراکز خرید و فروش مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را که در بطری های کوچک بسته بندی شده است خریداری نمایند، ولی باید یادآور شویم، که اسید سولفوریک ماده ای سمی و خطرناک بوده و چنان چه تصمیم به نگه داری آن در منازل مسکونی خود دارید، باید که دور از دسترس اطفال بوده و هم چنین در محیط های گرم نگه داری نگردد.

خرید اسید سولفوریک رقیق بصورت مستقیم از شرکت تولیدکننده

خواص اسید سولفوریک

شرکت های تولید کننده اسید سولفوریک، معمولا اسید ها را در غلظت های متفاوت و برای مصارف مختلف تولید می کنند. اگرچه اسید سولفوریک غلیظ را می توان با مخلوط کردن در آب، رقیق نماییم. ولی با این کار ممکن است گرمایی از محلول تولید شود، که منجر به ایجاد آتش سوزی گردد و هم چنین در زمان انحلال گازی تولید شده که این گاز در صورتی که وارد ریه شود، منجر به تنگی نفس خواهد شد  و مشکلات ریوی به وجود می آورد. بنابراین رقیق نمودن اسید سولفوریک به صورت دستی، کار بسیار خطرناکی می باشد و در همین راستا شرکت های تولید کننده برای رضایت مشتریان خود، اقدام به تولید اسید سولفوریک های رقیق نمودند و نمونه های استاندار اسید سولفوریک رقیق در بازار، به صورت اسید سولفوریک ۵۰ درصد و ۳۵ درصد موجود می باشد.

بنابراین مصرف کننده می تواند اسید سولفوریک مورد نیاز خود را با توجه به غلظتی که دارد، به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها و مسائلی مانند حمل و نقل اضافی و سایر هزینه های جانبی از شرکت تولید کننده و با قیمت مناسب تری از فروشگاه هایی که اسید سولفوریک را ارائه می دهند، خریداری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *