آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

قیمت اسید سولفوریک خالص | بازار خرید و فروش آن

قیمت اسید سولفوریک خالص | بازار خرید و فروش آن
فهرست مطالب

اسید سولفوریک ماده ای شیمیایی بی رنگ و بی بو با خاصیت اسیدی بسیار بالا می باشد که بسیار خورنده می باشد و به هر نسبت نیز در آب حل می شود. این اسید استفاده زیادی در صنایع مختلف و شیمی دارد به طوری که در سال 2017، 270 میلیون تن اسید سولفوریک در حهان تولید می شود. این ماده در تولید کود شیمیایی، تصفیه مواد نفتی، مواد شوینده و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد. همچنین از اسید سولفوریک در بسیاری از واکنش های شیمیایی استفاده می شود. بنابراین با توجه به استفاده گسترده از این ماده قیمت اسید سولفوریک خالص برای افراد بسیاری دارای اهمیت می باشد. اکنون در کشور تولیدی اسید سولفوریک خالص موجود می باشد و این محصول در داخل کشور تولید و عرضه می شود.

قیمت اسید سولفوریک خالص | بازار خرید و فروش آن

قیمت اسید سولفوریک خالص ارزان

قیمت اسید سولفوریک خالص ارزان

اسید سولفوریک با توجه به نیاز در درصد های مختلف تولید می شود. بالاترین درصد این اسید، 98 درصد می باشد. از اسید با درصد خلوص 98 درصد به عنوان اسید سولفوریک خالص یاد می شود. قیمت اسید سولفوریک به پارامتر هایی نظیر درصد خلوص، نوع بسته بندی، شرکت تولیدکننده و حجم خریداری شده بستگی دارد. شرکت های زیادی به فروش سولفوریک اسید در حجم ها و بسته بندی های مختلف می پردازند. برخی از این بسته بندی ها در حجم کم و برای استفاده شیمیایی در آزمایشگاه ها تولید می شود و به نسبت دارای قیمت بالاتری می باشد. اما نوعی دیگر از بسته بندی سولفوریک اسید در حجم های بالاتر تولید می شود و برای استفاده صنعتی کاربرد دارد. این نوع از سولفوریک اسید از قیمت کمتری برخوردار می باشد و برای صاحبان صنعت مقرون به صرفه تر می باشد و به نوعی در این نوع فروش، اسید سولفوریک خالص نصف قیمت خریداری می شود و اختلاف قیمت زیادی با اسید سولفوریک آزمایشگاهی دارد.

بازار خرید و فروش اسید سولفوریک خالص

بازار خرید و فروش اسید سولفوریک خالص

این ماده از مواد شیمیایی خاص می باشد گه به علت خاصیت خورندگی شدید دارای شرایط خاص نگهداری می باشد و هر شخصی نمی تواند آن را خریداری کنید؛ به طوری که عرضه اسید سولفوریک خالص و همچنین خرید آن به مجوز نیاز دارد. بنابراین بازار خرید و فروش اسید سولفوریک بازاری محدود و خاص می باشد. بزرگترین مصرف کنندگان اسید سولفوریک در ایران صنایع استخراج فلز و همچنین صنایع کود شیمیایی می باشد. بنابراین بازار هدف تولیدکنندگان اسید سولفوریک این صنایع می باشند. بیش از نیمی از اسید سولفوریک تولید شده در کشور در کشاورزی و بخش تولید کود شیمیایی و همچنین صنایع استخراج فلزاتی نظیر روی، مصرف می شود و بازار خرید فروش اسید سولفوریک در این بخش بسیار داغ می باشد.

نماینده فروش اسید سولفوریک خالص در شمال

نماینده فروش اسید سولفوریک خالص در شمال

با توجه به گستردگی کشاورزی در شمال کشور نیاز به پخش اسید سولفوریک خالص و یک نماینده فروش وجود دارد. تولیدکنندگان اسید سولفوریک برای فروش تولیدات خود نمایندگان خود را در شهر های مختلف مستقر می کنند. همچنین فروشندگان مواد شیمیایی در بسیاری از شهر های کشور وجود دارند که البته حضور فروشندگان مواد شیمیایی پر رنگ تر می باشد.
بنابراین برای مرتفع کردن نیاز به اسید سولفوریک فروشندگان مواد شیمیایی در دسترس تر از نمایندگان اسید سولفوریک می باشند. همچنین فروشندگان غیر حضوری بسیاری نیز وجود دارند که به عرضه اسید سولفوریک مشغول هستند. خرید غیر حضوری نیز انتخابی مناسب می باشد.

سهم اسید سولفوریک خالص در بازار دنیا

سهم اسید سولفوریک خالص در بازار دنیا

در جهان سالانه حدود 270 تا 300 میلیون تن اسید سولفوریک تولید می شود. صادرات و تجارت جهانی اسید سولفوریک نسبت به دیگر مواد شیمیایی کمتر می باشد. این ماده به دلیل خورندگی شدید نیازمند شرایط و زیر ساخت های خاص برای حمل و نقل و جابجایی می باشد. بنابراین فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای تجارت جهانی در بنادر صرفه اقتصادی ندارد و ترجیح به تولید داخلی می باشد. با توجه به گفته های بالا سهم اسید سولفوریک در بازار جهانی بسیار پایین می باشد و حدود 7 درصد از کل عرضه این ماده در تبادلات جهانی مبادله می شود. اما فراورده های حاصل از اسید سولفوریک مانند کود های شیمیایی سهم زیادی در بازار جهانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *