آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

قیمت عمده اسید سولفوریک صادراتی

فهرست مطالب

قیمت اسید سولفوریک موجود در بازار دارای نوسانات زیادی می باشد و نمی توان قیمت ثابتی برای آن اعلام کرد. ماده اصلی در تولید اسید سولفوریک گوگرد است، نوسانات قیمت ارز و گران شدن گوگرد، همچنین وابستگی قیمت اسید سولفوریک به گوگرد، سبب شده تغییر قیمت مستمر این فرآورده شیمیایی و پر مصرف را شاهد باشیم. برای استعلام قیمت و خرید عمده اسید سولفوریک صادراتی در کیفیت بالا و قیمت مناسب می توان از طریق شرکت صادراتی آرسیان اقدام نمود.

قیمت عمده اسید سولفوریک صادراتی

نحوه تولید اسید سولفوریک چگونه است؟

نحوه تولید اسید سولفوریک چگونه است؟اسید سولفوریک مصارف فراوانی دارد، این اسید به عنوان پایه برای تولید سایر مواد شیمیایی و ترکیبات حاوی سولفات به کار برده می شود، همچنین در صنایع مختلف دارویی، صنعت نفت، کارخانه های تولید کاغذ، تصفیه خانه های آب و صنایعی که نیاز به کنترل PH مواد می باشد از اسید سولفوریک استفاده می گردد.ماده اصلی تشکیل دهنده اسید سولفوریک، گوگرد می باشد که هنگام تصفیه نفت و گاز حاصل می شود. همچنین از حرارت دادن سنگ معادن حاوی ترکیبات سولفیدی، ماده ای به نام دی اکسید گوگرد تولید می شود که به صورت مستقیم در تولید اسید سولفوریک به کار می رود.

پروسه ساخت اسید سولفوریک شامل سه مرحله می باشد که می توان به طور خلاصه به صورت زیر بیان نمود:

  • تبدیل گوگرد به دی اکسید گوگرد
  • تبدیل گوگرد دی اکسید به گوگرد تری اکسید
  • تبدیل گوگرد تری اکسید به اسید سولفوریک

در اینجا متداول ترین روش تولید اسید سولفوریک را به صورت خلاصه بیان می کنیم. ابتدا گوگرد خالص را به صورت غیر مستقیم حرارت داده تا مایع گردد، مایع تولید شده توسط پمپ مخصوص به کوره احتراق منتقل می شود، در این کوره تحت دمای ۱۰۰۰-۹۵۰ درجه ساتتی گراد قرار می گیرد و گوگرد دی اکسید تولید می شود.

گوگرد دی اکسید تولید شده بسیار داغ است به همین دلیل وارد دیگ تولید بخار می شود، در این دیگ ناخالصی های موجود در گوگرد دی اکسید مانند سرب و آرسنیک به وسیله صافی گرفته می شود، سپس با تزریق هوا خشک و خنک می گردد و وارد برج کاتاکیزگر می شود و با اکسیژن ترکیب شده و گوگرد تری اکسید تولید می گردد. گوگرد تری اکسید تولید شده وارد برج اولئوم می گردد و با آب واکنش می دهد، در مرحله آخر وارد برج اسید می شود و پس از واکنش با اسید موجود در برج، در نهایت اسید سولفوریک تولید می گردد.

به چه شکل اسید سولفوریک اصل را تشخیص دهیم؟

به چه شکل اسید سولفوریک اصل را تشخیص دهیم؟اسید سولفوریک به دلیل خواص و کاربردهای فراوانی که در اکثر صنایع دارد، دارای اهمیت ویژه ای می باشد تا جایی که تولید و مصرف اسید سولفوریک در هر کشوری دماسنج و شاخص قدرت صنعتی آن کشور محسوب می شود. به دلیل قیمت مناسب این اسید نسبت به اسیدهای دیگر مانند اسید هیدروکلریک، در اکثر فعل و انفعالات شیمیایی که منجر به تولید مواد معدنی و صنعتی می شود از اسید سولفوریک استفاده می گردد.

اسید سولفوریک، یک اسید معدنی است و از اکسیژن، گوگرد و هیدروژن تشکیل شده است. خاصیت حل شوندگی بسیار بالایی در آب دارد، بی بو و بی رنگ است و در زمان واکنش با سایر مواد گرمای زیادی آزاد می کند. این محصول در کارخانه ها با درجه خلوص متفاوت تولید می شود که گاهی بعضی از کارخانه ها با افزودن مواد ناخالص و نامرغوب اسیدی بی کیفیت تولید می کنند که باعث  می شود ضرر و زیان های جبران ناپذیری به استفاده کنندگان این نوع محصولات وارد آید.

برای تشخیص اسید سولفوریک درجه یک و خالص راه های زیادی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

  • سوزاندن اسید سولفوریک: اگر این اسید هنگام سوختن بطور کامل بسوزد و باقی مانده ای بر جا نگذارد نشانه خلوص آن است.
  • استفاده از الکل: اسید سولفوریک و الکل ۵۰ در صد را مخلوط کرده، اگر اسید خالص باشد رنگ آن تیره نمی شود و پس از گذشت دو ساعت هیچگونه رسوبی که دال بر وجود سرب باشد تشکیل نمی گردد.
  • استفاده از دی فنیل امین: اسید سولفوریک را با آب رقیق نموده و سپس مقداری دی فنیل امین اضافه می گردد اگر در سطح تماس دو مایع هاله آبی رنگی دیده نشود، اسید سولفوریک خالص و حاوی اسید نیتریک نمی باشد‌.
  • در محلول اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریک،
    مقداری پودر سولفیت سدیم حل می گردد اگر در سطح تماس دو سطح هاله قرمز رنگی دیده نشود، اسید سولفوریک خالص و فاقد سلنیوم می باشد.
  • اسید سولفوریک را با مقداری آب رقیق نموده و سپس مقداری پتاسیم پرمنگنات به آن اضافه می گردد، محلول به رنگ صورتی در می آید، در صورتی که اسید سولفوریک خالص باشد و فاقد نیتروزها و اسید سولفوروز باشد رنگ قرمز  صورتی باقی مانده و ناپدید نمی شود.
  • مقداری آب به اسید سولفوریک اضافه نموده و پس از آن چند قطره نقره نیترات به محلول اضافه می گردد اگر تغییری حاصل نشود اسید سولفوریک خالص است.

آزمایش های ارائه شده ساده ترین روش های تشخیص خلوص اسید سولفوریک می باشند، روش های دقیق دیگری نیز وجود دارد که کمی پیچیده تر است، در ضمن مواد به کار برده شده در این آزمایشات باید دقیق و اندازه گیری شده باشد که در اینجا به دلیل طولانی نشدن مطلب از درج اعداد و ارقام خودداری شد.

عرضه کننده مستقیم اسید سولفوریک غلیظ در سراسر کشور

عرضه کننده مستقیم اسید سولفوریک غلیظ در سراسر کشوراسید سولفوریک با غلظت های متفاوتی تولید می شود و هر کدام دارای کاربرد خاصی در صنایع مختلف می باشد. به صورت کلی اسید سولفوریک در کارخانه ها با غلظت ۹۸ در صد تولید می گردد زیرا پایداری بالاتری دارد و مدت بیشتری قابل نگه داری است. انواع دیگر اسید سولفوریک با در صدهای دیگر معمولا با سفارش مشتری تولید می گردد.

کاربرد اسید سولفوریک غلیظ در تولید مواد شیمیایی مختلف، صنایع کشاورزی، صنعت نفت و گاز، صنایع دارویی و مصارف بسیار گسترده دیگر می باشد، به همین دلیل کارخانه های تولید مواد شیمیایی این اسید را به صورت انبوه تولید می کنند و به صورت عمده در بازار سراسر کشور عرضه می کنند.

برای خرید در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، خرید مستقیم آن از عرضه کننده عمده اسید سولفوریک می باشد. تولید کنندگان برای عرضه محصول خود راه های مختلفی را در نظر گرفته اند که یکی از آنها خرید درب کارخانه و به صورت عمده و مستقیم می باشد، روش دیگر خرید از نمایندگی های رسمی و معتبر شرکت است که محصول را با کیفیت تولید شده و قیمت کارخانه عرضه می کنند.

در حال حاضر با وجود روش های متنوع فروش در بازار، در بین کارخانه ها و شرکت های تولید کننده اسید سولفوریک برای جلب رضایت مصرف کنندگان و جذب بیشتر مشتری رقابت ایجاد شده است که خوشبختانه این رقابت سازنده باعث شده روز به روز شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها در ایجاد روش های نوین تولید و عرضه باشیم و محصولات با درجه کیفی بالاتر و قیمت مناسب تر تولید و به بازار عرضه گردد.

خرید اسید سولفوریک به قیمت کارخانه

خرید اسید سولفوریک به قیمت کارخانهشرکت ها و کارخانه های فعال در زمینه تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع و آزمایشگاه ها، انواع اسید سولفوریک را با کیفیت عالی، قیمت مناسب و بسته بندی هایی با حجم های مختلف به بازار عرضه می کنند. کارخانه ها این اسید را با روش های مختلف تولید می کنند و هزینه های تولید نیز در کارخانه های مختلف متفاوت می باشد، به همین دلیل قیمت اسید سولفوریک در برندهای مختلف با یک دیگر تفاوت دارد.

برای خرید این اسید در بهترین قیمت می توان به طور مستقیم از درب کارخانه اقدام نمود، بهتر است هنگام خرید این محصول، قیمت آن را از کارخانه های مختلف استعلام گرفته و پس از مقایسه قیمت ها بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمود. این نوع خرید از گذشته های دور مرسوم بوده و اکثر فعالین قدیمی بازار با این روش داد و ستد می کرده و هنوز این شیوه خرید را مناسب ترین روش می دانند.

بسیاری از کارخانه های تولید کننده اسید سولفوریک برای رفاه حال مصرف کنندگان و خریداران روش های دیگری نیز برای خرید فراهم نموده اند که محصول را به قیمت درب کارخانه به دست مصرف کنندگان برسانند. یکی از این روش ها خرید از نمایندگی های رسمی و معتبر کارخانه می باشد و روش دیگر نیز خرید آنلاین و به صورت اینترنتی از طریق سایت کارخانه می باشد.

در روش اینترنتی، شرکت تولید کننده این نوع محصولات، شرح کاملی از مشخصات محصول و لیست قیمت را بر روی سایت قرار داده و خریداران با مراجعه به سایت و بررسی محصولات و کسب اطلاعات لازم می توانند با آگاهی کامل اقدام به خرید نماید.

از مزایای این نوع خرید امکان مشاوره با کارشناسان و متخصصین شرکت می باشد که در مشورت با آنان هر گونه سؤال برای آشنایی با محصول، نحوه خرید، کیفیت و قیمت پاسخ داده می شود و خریدار پس از آشنایی کامل با محصول و کسب اطمینان می تواند خرید خود را با خیال راحت و در کمال آرامش انجام دهد. همچنین این نوع خرید باعث حذف هزینه هایی مانند هزینه حمل و نقل برای خریدار می گردد زیرا کارخانه محصول خریداری شده را در محل مورد نظر خریدار تحویل می دهد.

قیمت اسید سولفوریک رقیق درجه یک

قیمت اسید سولفوریک رقیق درجه یکاسید سولفوریک رقیق درجه یک، کلیه خواص نوع غلیظ آن را دارا می باشد و در صنایع مختلف موارد مصرف بسیار زیادی دارد. از نظر قیمت نیز تفاوت چندانی با اسید سولفوریک غلیظ ندارد. بسیاری از کارخانه های تولید این اسید به سفارش مشتریان انوع آن را با هر درجه غلظتی که خریدار نیاز داشته باشد تولید می کنند و در بسته بندی های مناسب به خریدار ارائه می دهند.

از اسید سولفوریک رقیق در صنایع کشاورزی برای اصلاح خاک گیاهان ضعیف و در صنعت دارو سازی و غذایی به وفور استفاده می گردد، به همین دلیل کارخانه های زیادی در کنار اسید سولفوریک غلیظ نوع رقیق آن را نیز تولید می کنند.

یکی از روش های ساده برای تولید اسید سولفوریک رقیق این است که کانی هایی مانند سولفات آهن و یا سولفات مس را به روش خشک تقطیر می کنند، در این تقطیر گرمای زیادی تولید می گردد که باعث تجزیه سولفات شده و اکسید آهن و یا اکسید مس همچنین آب و گوگرد تری اکسید تولید می گردد با ترکیب آب و گوگرد تری اکسید محلول رقیق اسید سولفوریک به دست می آید.

برای خرید اسید سولفوریک رقیق در قیمت مناسب بهتر است به صورت مستقیم از تولید کنندگان محصولات شیمیایی اقدام کرد تا بتوان با اطمینان از کیفیت و خلوص اسید، محصول را با قیمتی مناسب خرید نمود.

ارزان ترین نرخ اسید سولفوریک

ارزان ترین نرخ اسید سولفوریکاسید سولفوریک در ایران و در صنایع مختلف صنعتی، شیمیایی و آزمایشگاهی بسیار پر کاربرد است و روز به روز بر گستره مصرف آن افزوده می شود. این اسید  به دلیل مصارف بالا و نیاز مشتریان با درصدها و غلظت های متفاوتی تولید می گردد که نوع غلیظ آن در صنایع نفت و گاز و نوع رقیق آن در صنایع دارویی، کشاورزی و آزمایشگاهی مصرف فراوانی دارد.

بسیاری از کارخانه ها برای تولید گوگرد که اصلی ترین ماده تولید اسید سولفوریک است از روش هایی بهره می برند که بار هزینه ای کمتری برای آن ها دارد و با توجه به صرف هزینه کمتر برای تولید این اسید، محصول را با قیمت ارزان تری به فروش می رسانند.

بسیاری از کارشناسان و متخصصین درصدد هستند تا حجم زیادی از گوگرد و گوگرد دی‌اکسید
مورد نیاز تولید اسید سولفوریک را به جای استفاده از گوگرد معدنی از مواد بازیافتی و دور ریزهایی که در اثر فعل و انفعالات شیمیایی تولید می شود استفاده کنند. این روش تولید گوگرد علاوه بر حذف هزینه های اضافی برای تولید آن به حفظ سلامت محیط زیست و حذف آلاینده ها نیز کمک شایانی می کند.

برای عرضه اسید سولفوریک ارزان نوع بسته بندی آن نیز بسیار اهمیت دارد. اسید سولفوریک در بسته بندی های متنوعی عرضه می گردد که می توان به صورت فله ای یعنی فروش از طرق تانکرهای مخصوص حمل اسید که دارای ظرفیت بالایی هستند استفاده نمود و در محل مورد نظر تخلیه کرد این نوع فروش و حمل اسید سبب می شود قیمت آن بسیار ارزان تر گردد.

روش دیگر نیز استفاده از بسته بندی در ظروف بزرگ است که گاه به هزار لیتر می رسد و مقدار آن بستگی به نیاز و سفارش مشتری دارد، این روش نیز به دلیل استفاده از ظروف بسته بندی کم تر قیمت اسید ارزان تر می گردد.

همچنین بسیاری از کارخانه ها با حذف واسطه های فروش محصول خود را به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می رسانند که همین امر سبب می شود اسید سولفوریک در قیمت ارزان تر ارائه گردد. خرید به صورت عمده نیز در مناسب بودن قیمت بسیار تأثیر گذار است و هر چه اسید سولفوریک در حجم و وزن بالاتر خریده شود با قیمت ارزان تری محاسبه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *