آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

قیمت فسفات روی کشاورزی | نمایندگی پخش آن در جنوب

فهرست مطالب
قیمت فسفات روی کشاورزی | نمایندگی پخش آن در جنوب

فسفر بعد از نیتروژن بهترین خوراک برای گیاهان محسوب می شود که کود فسفات روی آن یکی از بهترین ترکیبات آن است. قیمت فسفات روی کشاورزی با اینکه میزان مصرف کود شیمیایی امسال نسبت به سالهای قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است ولی قیمت مصوبی نسبت به افزایش قیمت کود های شیمایی اعمال نشده است. فسفات روی ترکیبی است که ۲ درصد از آن روی و سایر ترکیبات به اضافه عنصر اصلی آن که فسفر است به عنوان یکی از کود های مورد استقبال کشاورزان برای خوراک گیاه است. البته ترکیب های دیگری از فسفر وجود دارد که برای استفاده در کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد که میتوان به ترکیب فسفر با منیزیم،آهن و…را نام برد.

وارد کننده فسفات روی کشاورزی به کشور

وارد کننده فسفات روی کشاورزی به کشور

شرکت های زیادی در زمینه واردات کود های کشاورزی در ایران  فعالیت دارند، که از معروفترین آنها میتوان به شرکت های زیراشاره کرد؛

_شرکت پردیس نهاده سرزمین سبز 

_شرکت روغن طلایی نیشابور 

_شرکت ارزش آفرینان فدک 

_گلخانه ضامن آهو 

_تام کشت البرز 

_پاس هخامنش

و شرکت های بسیاری که در زمینه خرید و فروش کود های شیمیایی فعالیت می کنند که بسیاری از آنها خریدار فسفات روی کشاورزی  نیز هستند و در این زمینه فعالیت دارند. البته شایان ذکر است که وارد کنندگان کود کشاورزی از ماه ها قبل در پی تخصیص گرفتن ارز وارداتی محصولات خوراک گیاهی بودند که این امر می تواند به کاهش قیمت آن کمک کند.

سفارش فسفات روی کشاورزی به صورت عمده

سفارش فسفات روی کشاورزی به صورت عمده

میانگین قیمت جهانی فسفات روی کشاورزی با افزایش و کاهش هایی همراه است به طوری که در اوایل ژانویه ۱۰ دلار افزایش داشت. فروش عمده ی این محصولات نیز از شرکت ها و برندهایی که به آنها اشاره شد می توان تهیه کرد حتی خرید آنلاین نیز وجود دارد که شما می توانید با ثبت سفارش آنلاین نسبت به تهیه محصول مورد نظر اقدام کنید .

تجارت فسفات روی کشاورزی و همچنین دیگر کود های شیمیایی خود دارای بازار اقتصادی قابل توجهی می باشد، کود های کشاورزی که از ترکیب فسفات هستند می توان به انواع فسفات روی و منیزیم و آهن و … را نام برد.

در ایران نیز صادرات و واردات کود های کشاورزی از  بازار اقتصادی خوبی برخوردار است ضمن اینکه ایران معادن خوبی در این زمینه دارد، که خوشبختانه کشور ما از نظر واردات فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز کشوراست و بقیه در کشور تولید میشود و از نظر صادرات هم وضعیت خوبی دارد.

ارزان ترین برند فسفات روی کشاورزی

ارزان ترین برند فسفات روی کشاورزی

همانطور که اشاره کردیم برند ها و شرکت های مختلفی در  زمینه کود های شیمایی فعالیت دارند که این برند ها قیمت های متفاوتی ارائه میدهند که گران ترین آنها می توان به برند استار و همچنین برند گلباران سبز اشاره کرد و از ارزان ترین برند ها میتوان به 

  • برند گرین 
  • برند فلاور 
  • برند ویولت 
  • برند گلباران 

اشاره کرد، البته این قیمت ها یا برند ها قیمت ثابتی ندارند و ممکن است قیمت ها نسبت به کیفیت یا شرایط فروش متفاوت باشد ولی بطور میانگین برند های اشاره شده معمولا قیمت پایین تری دارند، اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور قیمت کود های شیمایی افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند و امیدواریم دولت برای کنترل این شرایط اقداماتی انجام دهد که برای کشاورزان و تولید کنندگان امیدواری برای ادامه کار ایجاد کند .

مرغوب بودن و با کیفیت بودن  کود کشاورزی مورد استفاده باعث افزایش کیفیت محصول و مرغوبیت خاک میشود پس بهتر است از کود های شیمیایی باکیفیت استفاده کنیم. 

تولید کننده فسفات روی کشاورزی استاندارد

تولید کننده فسفات روی کشاورزی استاندارد

ایرانا فسفات یکی از  شرکتهایی است  که  کود در زمینه تولید کود های کشاورزی فعالیت میکند که فسفات روی نیز از آنها مستثنا نیست این شرکت در همین راستا محصولات تولید شده خود را طبق آخرین استاندارد های دنیا عرضه میکند .البته طرح  بزرگترین تولید کننده کود شیمایی فسفات کشور از سال ۹۵ در بوشهر شروع شده است که ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن در سال را دارد که مطابق استاندارد های روز دنیا تولیدات خود را عرضه میکند. ضمنا یکی دیگر از بهترین و باکیفیت ترین مراکز تولید فسفات کشور اسفوردی بافق است که به عنوان با کیفیت ترین معدن منطقه شناخته میشود که تولید سالانه ۷۰ هزار تن فسفات با کیفیت را داراست که میتوان با برنامه ریزی و افزایش تولید زمینه صادرات را فراهم کرد.

شایان ذکر است طبق قول مدیرعامل خدمات حمایتی کشاورزی تا۲ سال دیگر ایران از واردات کود های  کشاورزی بی نیاز میشود.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *