آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

اسید فسفریک مشهد اصفهان اهواز

فهرست مطالب

همانطور که می دانید از اسید فسفریک برای تولید کودها و سایر مواد شیمیایی در شهرهایی مانند مشهد و اصفهان و اهواز استفاده می شود که بیشترین درصد فروش را دارد.

لازم به ذکر است که مایع شفاف بدون بو است و نام های دیگری مانند هیدروژن فسفات دارد که به طور گسترده ای در لابراتوارها و مواد افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید فسفریک مشهد

لازم به ذکر است که میزان تولید اسید فسفریک در مشهد به دلیل کاربرد گسترده در بسیاری از صنایع به ویژه در تولید کودها و نوشیدنی های انرژی زا افزایش یافته است و همچنین نمک های این اسید معروف به فسفات عمدتا در کشاورزی استفاده می شود و حتی در خانه حتی ممکن است دانشجویان این اصطلاح را اغلب در کلاس های شیمی خود بشنوند.

اسید

این نوع اسید در گروه اسیدهای ضعیف قرار می گیرد و اسید ارتوفسفریک نیز نامیده می شود که به ما کمک می کند تا به راحتی از سایر اسیدهای فسفریک مانند اسید پلی فسفریک تشخیص دهیم.

این اسید یک اسید غیر سمی است و یکی از مهمترین اسیدهای معدنی شناخته شده به عنوان محصول و غیر فرار است به عبارت دیگر این محلول یک مایع منسجم است و حتی اگر در خوشه اسید ضعیف قرار گیرد هنوز هم می تواند باعث تحریک یا سوختگی در پوست و همچنین صدمه به چشم و غشای بینی شود.

این اسید معمولا با استفاده از دو فرایند مختلف تهیه یا تولید می شود. این فرایند به شرح زیر است:

  • روند مرطوب
  • فرایند حرارتی

سرانجام این اسید یکی از محبوب ترین ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف است و حتی در محصولاتی که مصرف می کنیم کاربردهای بی شماری دارد در اینجا برخی از محبوب ترین کاربردها وجود دارد:

در کشاورزی: یکی از رایج ترین کاربردهای اسید فسفریک در زمینه کشاورزی تولید کودها و خوراک دام است.

در دندانپزشکی: همچنین در دندانپزشکی استفاده می شود که دندانپزشکان از این ترکیب شیمیایی به عنوان محلول برای تمیز کردن دندان ها و همچنین داروهای ضد تهوع استفاده می کنند.

از بین بردن زنگ زدگی: همچنین از اسید فسفریک برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات و کمک به مقاومت در برابر خوردگی استفاده می کند.

اسید فسفریک اصفهان

استفاده از انواع اسیدها در صنایع مختلف ناچیز نیست و این امر در مورد اسید فسفریک صدق می کند به همین دلیل در اصفهان تقاضای این اسید زیاد است به ویژه اینکه اسید فسفریک عمدتا غیر سمی است و در غلظت های پایین صدمه ای به پوست یا هر قسمت از بدن نمی زند اما در غلظت های بالاتر خطرناک است و می تواند باعث تحریک شدید پوست یا سوختگی و حتی صدمه ای به چشم شود.

همچنین در صورت استنشاق بخارات می تواند سیستم تنفسی را تحریک کند. علاوه بر این برای نگهداری اسید فسفریک می توان در مکان های تهویه شده و هوا خنک نگهداری کرد.

اگر تهویه عمومی برای کنترل میزان هوا کافی نیست از تهویه اگزوز محلی استفاده کنید و اگر مواد گرم یا مه دار باشد از تهویه صنعتی استفاده کنید.

در تولید انواع محصولات مراقبت از پوست برای تنظیم یا کنترل سطح فسفریک نیز در خمیر دندان و صابون و مواد شوینده استفاده می شود.

در صنعت تولید از نوشیدنی های گازدار خوشمزه مانند دوغ گازدار و غیر گازدار نیز به عنوان طعم اسید فسفریک استفاده می شود مثلا در انواع نوشیدنی ها این اسید را می توان در مواد تشکیل دهنده خود یافت.

مهمترین و برگشت ناپذیر ترین خطرات اسید فسفریک برای سلامتی را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

استنشاق اسید باعث ایجاد سوزن سوزن شدن در بینی و گلو می شود.
تماس پوست با اسید باعث سوختگی و تاول می شود که بسیار دردناک است و باعث قرمز شدن رنگ پوست و ایجاد زخم می شود اما در موارد شدیدتر زخم همیشه می تواند دوام داشته و منجر به مرگ شود.
تماس چشمی با این اسید علاوه بر قرمزی چشم و سوزش چشم منجر به تاری دید و حتی کوری مداوم چشم می شود.
بلع این اسید همچنین باعث سوزش لب, زبان, گلو و معده. در موارد شدیدتر علایم تهوع و استفراغ و گرفتگی و اسهال است.

اسید فسفریک اهواز

مهمترین نکته در مورد اسید فسفریک این است که با فلزات واکنش نشان می دهد و گاز هیدروژن تولید می کند بنابراین باید هنگام کار با این مواد به ویژه در شهرهایی مانند اهواز که این اسید به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد مراقب باشید زیرا استفاده گسترده در صنایع مختلف منجر به افزایش تولید شده است.

هنوز خطرات ناشی از ثبات اسید فسفریک و واکنش پذیری شما می دانید؟

پایداری شیمیایی: به طور معمول پایدار است.
شرایط برای جلوگیری از: حرارت.
مواد ناسازگار: به شدت با بازهای قوی (مانند هیدروکسید سدیم) واکنش نشان می دهد.
افزایش خطر حریق و انفجار در تماس با: عوامل اکسید کننده قوی (مانند اسید پرکلریک).
در تماس با فلزات (به عنوان مثال الومینیوم) مواد شیمیایی قابل اشتعال تشکیل می دهد.
خورنده به: فولاد کربن, الیاف الومینیوم و سایر فلزات.

چه ما نیاز به در نظر گرفتن در هنگام کار با اسید فسفریک؟

فقط در مواردی که تهویه کافی وجود دارد استفاده کنید.
از تولید بخار یا مه خودداری کنید.
گزارش بلافاصله نشت, از دست دادن و یا شکست تجهیزات ایمنی (مانند سیستم تهویه).
اگر محصول به ظرف دیگری منتقل می شود از مناسب بودن ظرف جدید برای محصول اطمینان حاصل کنید.
از تماس تصادفی با مواد شیمیایی ناسازگار جلوگیری کنید.
هرگز از ظروف خالی حتی اگر تمیز به نظر می رسند استفاده مجدد نکنید.
به طور منظم بررسی تغییرات فیزیکی و یا نشانه های تبلور, صدمه یا نشت.

اگر شما در حفظ این اسید در ذخیره سازی توجه داشته باشید قفسه, کفپوش و سرامیک, دیوار و غیره باید از مواد است که مقاوم در برابر حمله اسید فسفریک ساخته شده.

در این مقاله به کاربرد اسید فسفریک در صنایع مختلف و خطرات سلامتی و نحوه نگهداری اسید فسفریک اشاره کردیم. اکنون برای خرید این اسید و استفاده در صنایع مورد نیاز خود می توانید با بخش فروش ما تماس بگیرید و با مناسب ترین قیمت اسید فسفریک خوراکی و لابراتواری خریداری کنید. لازم به ذکر است که این مجموعه از تامین کنندگان برتر این اسید را تهیه کرده و مستقیما خریداران را در اختیار شما قرار می دهند.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *