آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

بازار صادرات و واردات اسید سولفوریک اهواز

فهرست مطالب

اسید سولفوریک یک اسید بسیار قوی است، این اسید در طبیعت در گازهایی که از دهانه آتشفشان ها خارج می شود، همچنین در باران های اسیدی که از ترکیب باران با مواد آلاینده تولید شده توسط ماشین ها و کارخانجات تولید می شود، وجود دارد.

اسید سولفوریک مصارف گوناگونی دارد که از جمله آنها می توان به استفاده از آن در تولید کود های شیمیایی اشاره کرد. امروزه بازار صادرات اسید سولفوریک و واردات اسید سولفوریک با توجه به موارد گوناگون استفاده از آن رونق خوبی دارد.

بازار صادرات و واردات اسید سولفوریک اهواز

واردات اسید سولفوریک با کیفیت مرغوب

واردات اسید سولفوریک با کیفیت مرغوب

اسید سولفوریک که با نام جوهر گوگرد هم شناخته شده است، مصارف مختلفی در صنایعی همچون صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، تولید شوینده ها و … دارد. عمده مصرف اسید سولفوریک در تولید کود های شیمیایی است، چرا که امروزه با افزایش جمعیت جهان و البته ثابت بودن اراضی قابل کشت در دنیا، نیاز به کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر به منظور تامین غذای مورد نیاز افراد، بسیار ضروری است.

البته در گذشته هم از کودهای حیوانی برا تقویت خاک استفاده می کردند، اما این نوع از کودها از لحاظ تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاهان به نسبت کود های شیمیایی بسیار ضعیف تر است.

 اسید سولفوریک در تولید انواع کود ها، از جمله کود سولفات آمونیم، کود سوپر فسفات نرمال و در تولید کود های مایع به کار گرفته می شود. همچنین اسید سولفوریک در استخراج فلزاتی همچون مس، سرب و روی و همچنین در استخراج اورانیوم وانادیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنایع فولاد و آهن هم استفاده از اسید سولفوریک به دو علت انجام می گیرد  اول اینکه با به کارگیری این اسید گازهایی که شامل آمونیاک هستند را بازیافت می کنند، که در این نوع از بازیافت سولفات آمونیوم که مصارف خاص خود را دارد به عنوان یک محصول جانبی به دست می آید. دلیل دوم استفاده از این نوع اسید در این صنایع، رسوب زدایی اکسید های فلزات، چربی ها، نمک ها و زنگ آهن از روی سطوح مورد نظر است.

صادرات اسید سولفوریک به کشور های همسایه

صادرات اسید سولفوریک به کشور های همسایه

از جمله مصارف دیگر اسید سولفوریک، می توان به استفاده از آن ها در تولید باتری های اتومبیل ها به عنوان الکترولیت،  در تصفیه آب، به عنوان کنترل کننده ph، در صنعت چرم سازی به عنوان زداینده چربی از چرم خام،  در کارخانجات نساجی و ریسندگی برای رنگ آمیزی و تثبیت رنگ، در صنعت لاستیک سازی به عنوان کنترل کننده ph  و همچنین برای شستشو، در صنعت  تولید روغن نباتی، به عنوان زداینده چربی ها از دستگاه ها،  در صنعت تولید کاغذ، جهت زدودن ناخالصی ها و همچنین کنترل کننده ph و در صنعت تولید کلر به منظور خشک کردن و همچنین آب گیری گاز کلر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *