آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

تولید کننده اسید سولفوریک فله

فهرست مطالب

تولید کنندگان اسید سولفوریک فله، محصولاتی با کیفیت و دارای خلوص بالا را برای مصرف کنندگان عمده عرضه می‌کنند. این محصول در صنایع محصولات کشاورزی یعنی کودهای شیمیایی پر کاربرد است. از کاربردهای دیگر اسید سولفوریک می‌توان در صنایع شیمیایی و پتروشیمی به عنوان بخشی از به دست آوردن اسیدها و بازهای دیگر اشاره کرد. در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات مفیدی راجع به این ماده به شما بدهیم.

همه چیز درباره اسید سولفوریک مایع

همه چیز درباره اسید سولفوریک مایع

اسید سولفوریک یک ترکیب شیمیایی بسیار خورنده است. این محصول با توجه به کاربردهای صنعتی متعدد و سنتز سایر مواد شیمیایی، یکی از پرمصرف ترین و استفاده شده ترین محصولات شیمیایی در جهان است.

این محصول برای اولین بار، در قرون وسطی توسط مسلمانان، هنگامی که کیمیاگران آن را از بلورهای نمک های سولفات، ماده ای معروف به ویتریول، از vitreus لاتین (کریستال) مشاهده کردند. به همین دلیل، آن را به طور سنتی روغن ویتریول و یا ویترایول می‌نامیدند.

فرمول شیمیایی استاندارد برای اسید سولفوریک به شرح زیر است:

H2SO4

به عبارت دیگر، از دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. یکی از گوگرد و چهار از اکسیژن. اسید سولفوریک بسته به غلظت آن یک بوی مایع روغنی، بی رنگ و خاص است. دمای ذوب آن 10 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن 337 درجه سانتیگراد است.

تراکم آن 1.84g / cm 3 است. این ماده با آب قابل تجزیه (محلول) است، اما با توجه به اثر کم آبی بسیار زیاد آن، بر روی مولکول های هیدروکربن (مانند ساکارز) نیز گرما تولید می‌کند. مولکول اسید سولفوریک ساختاری هرمی دارد. در مرکز آن اتم گوگرد و در رئوس آن اتم های اکسیژن است. در اطراف آن‌ها دو اتم هیدروژن نیز وجود دارد.

پخش اسید سولفوریک فله به صورت مستقیم

پخش اسید سولفوریک فله به صورت مستقیم

پخش اسید سولفوریک مایع فله به صورت مستقیم از طریق همین سایت انجام می‌شود. خریداران عمده می‌توانند جهت سفارش این محصول، با مدیر فروش تماس بگیرند.

کاربردهای اسید سولفوریک اساساً در صنایع شیمیایی و پتروشیمی به عنوان بخشی از به دست آوردن اسیدها و بازهای دیگر است. این امر به ویژه در صنایع کود و همچنین در تصفیه نفت، تصفیه فولاد، مواد منفجره، مواد شوینده و پلاستیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اهمیت آن در صنعت چوب و کاغذ نیز مشخص است. همچنین در بسیاری از فرآیندهای صنعت نساجی و تولید باتری نقش دارد. اگرچه نسبت اسید مصرفی در این موارد بسیار کمتر است. در بسیاری از کشورها، تجاری سازی آن تحت نظارت دقیق است، زیرا بخشی از مواد شیمیایی است که معمولاً در ساخت کوکائین استفاده می‌شود.

اسید سولفوریک نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، زیرا تماس آن با پوست، غشاهای مخاطی (از طریق استنشاق یا بلعیدن) یا با سایر قسمت های بدن، بسته به غلظت اسید، خطرناک است

در حالت خالص قابل اشتعال نیست، اما در تماس با فلزات، هیدروژن تولید می‌کند. از تماس با آب باید خودداری شود، زیرا یک واکنش بسیار گرمازا ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به آتش سوزی یا پاشیدن اسید شود (اگر آب به اسید اضافه شود).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *