آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

تولید کننده اسید سولفوریک/ لیست کارخانجات آن در ایران

فهرست مطالب

اسید سولفوریک یکی از پر مصرف ترین مواد شیمیایی در جهان است و ملاک ارزیابی صنعتی بودن هر کشور نیز به شمار می رود. عمده ترین کاربرد اسید سولفوریک در تهیه کود شیمیایی فسفاته می باشد. واحدهایی که از سوزاندن گوگرد برای تولید اسید سولفوریک استفاده می کنند با واکنش های گرمازایی همراه می باشد . در واحدهای قدیمی تولید اسید سولفوریک مقداری از گرمای حاصل بازیافت می شد اما در واحدهای جدید اسید سولفوریک میزان حرارت ازاد شده بازیافتی بالارفته در نتیجه در سوخت مصرفی صرفه جویی زیادی شده است. قیمت نهایی راه اندازی خط تولید اسید سولفوریک 2750000 دلار تخمین زده می شود. در ایران کارخانه های زیادی تولید کننده اسید سولفوریک هستند که بخش اعظمی از صادرات ایران را نیز در اختیار دارند .

تولید کننده اسید سولفوریک/ لیست کارخانجات آن در ایران

تولید کنندگان اسید سولفوریک صنعتی در ایران

بزرگترین تولید کنندگان اسید سولفوریک

در ایران موارد مصرف اسید سولفوریک متفاوت با براوردهای جهانی می باشد . چنان که بزرگترین مصرف کننده اسید در ایران صنعت استخراج روی است و تولید کودهای شیمیایی در جایگاه بعدی قرار دارد . تولید مس به روش هیدرومتالوژی نیز جایگاه بعد را در اختیار دارد . میزان مصرف مورد نیاز کشور به اسید سولفوریک حدود 500 هزار تن در سال می باشد که این میزان نیاز توسط واحدهای گوگرد سوز بخش خصوصی در کشور تامین می شود .در تولید اسید سولفوریک صنعتی گوگرد با خلوص بالا را با گرم کردن غیرمستقیم به حالت مایع در می اورند .اسید سولفوریک در صنایع مختلف داری اهمیت زیادی می باشد از جمله در صنعت دباغی همچنین در تولید شوینده های صنعتی کاربرد فراوانی دارد .دیگر کاربرد اسید سولفوریک در چرم سازی است به این دلیل که چربی ها و مو و لایه های الودگی را از سطح پوست حذف می کند.

بزرگترین صادر کننده اسید سولفوریک به عراق

بزرگترین صادر کننده اسید سولفوریک به عراق

اسید سولفوریک از جمله بااهمیت ترین مواد شیمیایی تولید شده به دست بشر و مهم ترین اسید موجود می باشد. این ماده به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار مفید در اکثر صنایع کاربرد دارد.در منطقه خاور میانه ایران پس از عربستان  و امارات در رتبه سوم از نظر حجم تولید گوگرد می باشد .با توجه به امار تجاری واردات اسید سولفوریک بسیار اندک و قابل چشم پوشی است در مقابل صادرات ان حجم بیشتری را به خود اختصاص داده است حجم صادرات ایران در طی سال های 2011 تا 2017 حدود سیزده هزار تن در سال و عمدتا به مقصد کشورهای عراق، اذربایجان و ارمنستان بوده است. توزیع و پخش اسید سولفوریک غلیظ و مرغوب در ایران به عنوان گزینه ای کاربردی می تواند صرفه بالایی برای فعالان داشته باشد .

فروش عمده اسید سولفوریک با قیمت مناسب

فروش اسید سولفوریک در طول زندگی بشر نقش مهمی داشته لذا اهمیت ان به حدی است که سالانه حدود صد و هشتاد میلیون تن از ان در جهان تولید می شود .برای حمل ونگهداری اسید سولفوربک می توان از مخازن فلزی باضخامت بالا و یل مخازن پلاستیکی استفاده نمود.بهترین راه خرید اسید سولفوریک نیز خرید با استفاده از گالن های 20 لیتری است .اسید سولفوریک در انواع مختلف اسید سولفوریک صنعتی و اسید سولفوریک خوراکی موجود می باشد.خرید اسید سولفوریک صنعتی هم بصورت فله وهم به صورت خرد انجام می گیرد .

قیمت اسید سولفوریک در بورس

قیمت اسید سولفوریک در بورس

قیمت اسید سولفوریک و در کل مواد شیمیایی هر روز قابل تغییر می باشد زیرا قیمت اسید سولفوریک براساس قیمت عرضه گوگرد مشخص می شود . گوگرد ماده اولیه و اصلی در تولید اسید سولفوریک است . باتوجه به اینکه قیمت گوگرد در بورس کالا تعیین می گردد . بنابراین قیمت اسید سولفوریک تا حدودی مشخص می باشد. البته مواردی مانند نوع بسته بندی می توانند قیمت ها را تغییر دهد. قیمت گوگرد نیز بر اساس گرانولی _کلوخه _رنگ ومیزان فراوری ان تغییر می نماید .نوسانات شدید قیمت جهانی گوگرد که متاثر از قیمت نفت و گاز می باشد در هر لحظه باعث نوسان قیمت اسید سولفوریک در بورس می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *