آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

خریدار اسید سولفوریک ۲۰ لیتری با کیفیت بالا

فهرست مطالب

 

اسید سولفوریک (انگلیسی انگلیسی: اسید سولفوریک) ، H2SO4 ، یک اسید معدنی قوی است. در همه غلظت ها در آب محلول است. روزگاری به عنوان روغن ویتریول شناخته می شد ، که توسط کیمیاگر قرن هشتم جابر بن حیان ، کاشف احتمالی این ماده شیمیایی ساخته شده بود. 

اسید سولفوریک ۹۸درصداز نقطه انجماد بالایی برخوردار است. به همین دلیل معمولاً در ظروف عایق بندی شده مجهز به کویل های بخار ارسال می شود. اسید سولفوریک 66 درجه Bè دارای نقطه انجماد بسیار زیر صفر است و گاهی اوقات “اسید زمستانی” نامیده می شود.در کشاورزی نیز بهتر است در زمستان به خاک اضافه شود.کشاورزان خریدار اسید سولفوریک ۲۰ لیتری هستند.

خریدار اسید سولفوریک ۲۰ لیتری با کیفیت بالا

آیا اسید سولفوریک در ایران تولید می شود؟

آیا اسید سولفوریک در ایران تولید می شود؟اسید سولفوریک نخستین بار توسط جابربن حیان کشف شد .ایران خود عرضه کننده اسید سولفوریک است و اما مصرف اسید سولفوریک در ایران کمی با سایر کشورهای جهان استفاده میشود و بیشترین مصارف آن در صنایع استخراج خصوصا استخراج روی استفاده میشود.ایران یکی از تولید کنندگان اصلی اسید سولفوریک خوراکی در دنیا است.

موارد مصرف اسید سولفریک:

– تولید کود های شیمیایی

۲- تصفیه مواد نفتی در پالایشگاه ها

۳- تولید مواد شمیایی مثل ضد یخ، حشره کش

۴- احیای آلومینیوم

۵- صنایع آهن و فولاد

۶- پاک کننده های مصنوعی

۷- جداسازی مس از سنگ معدن مس

۸- استخراج اورانیوم

۹- صنایع کاغذ سازی

۱۰- مواد رنگی مثل نایلون رنگی

۱۱- مواد منفجره

و …

نحوه تولید اسید سولفوریک چگونه است؟

نحوه تولید اسید سولفوریک چگونه است؟

تولید جهانی در سال 2001 165 میلیون تن بوده و ارزش تقریبی آن 8 میلیارد دلار بوده است. مصارف اصلی شامل فرآوری سنگ معدن ، تولید کود ، تصفیه روغن ، فرآوری فاضلاب و سنتز شیمیایی است. پروتئین های زیادی از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد ساخته شده اند (مانند سیستئین و متیونین) که در هنگام متابولیسم بدن اسید سولفوریک تولید می کنند.

1- روند تماس:
دی اکسید گوگرد را ایجاد می کند.
دی اکسید گوگرد را به تری اکسید گوگرد (واکنش برگشت پذیر در قلب فرایند) تبدیل کنید.
تری اکسید گوگرد را به اسید سولفوریک غلیظ تبدیل می کند.
2- اسید سولفوریک از گاز خشک SO2 ، O2 ، N2 ساخته می شود. گاز ناشی از احتراق گوگرد عنصری ، ذوب و پختن مواد معدنی سولفید و تجزیه تجزیه کاتالیزور اسید سولفوریک است. سوزاندن گوگرد بزرگترین منبع دور و بر دور است.

اسید سولفوریک از گاز خشک SO2 ، O2 ، N2 ساخته می شود. گاز حاصل از احتراق گوگرد عنصری ، ذوب و پختن مواد معدنی سولفید و تجزیه تجزیه کاتالیزور اسید سولفوریک است. سوزاندن گوگرد بزرگترین منبع دور و بر دور است.
SO2 موجود در گاز به اسید سولفوریک تبدیل می شود (i) آنرا اکسید کننده آن را به SO3 می دهد و (II) واکنش این SO3 را با مؤلفهH2O)ℓ) اسید سولفوریک قوی نشان می دهد.
اسید سولفوریک در ساخت کود ، شستشوی سنگ معدن فلز ، پالایش نفت و تولید بی شمار محصولات استفاده می شود. سالانه حدود 200 میلیون تن اسید سولفوریک تولید و مصرف می شود.3-سوزاندن گوگرد ابتدایی
شصت درصد اسید سولفوریک جهان از گوگرد ابتدایی ساخته شده است. تقریباً تمام این گوگردها محصول جانبی گاز طبیعی و پالایش نفت هستند. اولین قدم در ساخت اسید سولفوریک از گوگرد ابتدایی ، سوزاندن گوگرد با هوای خشک است.

این محصول با حجم SO2 ، ٪9 حجم گاز (420 درجه سانتیگراد) ، مناسب برای اکسیداسیون کاتالیزوری متعاقب SO2 و تولید H2SO)ℓ) است.
4- حدود 30٪ اسید سولفوریک جهان از SO2 در جبران ذوب و کباب ساخته می شود. این گازها حاوی 75٪ درصد SO2 هستند. SO2 آنها برای ساخت اسید سولفوریک مناسب است ، اما گازها قبل از ارسال به اسیدپاشی باید خنک ، تمیز ، رقیق شده و خشک شوند.
خنک کننده معمولاً در یک دیگ بازیابی گرما انجام می شود – این گاز را خنک می کند و گرمای آن را به صورت بخار بازیابی می کند. گرد و غبار قابل توجهی در این دیگ بخار حرارت برداشته می شود. گرد و غبار اضافی و بخارات ناخواسته با بارش بعدی الکترواستاتیک و شستشوی آبی از گاز خارج می شوند.
سرانجام ، H2O (g) توسط (i) تراکم و (ب) کم آبی با اسید سولفوریک قوی برداشته می شود. سپس این گاز برای اکسیداسیون کاتالیزوری SO2 و ساخت H2SO4 آماده است
5- اسید سولفوریک به عنوان یک کاتالیزور در بنزین ، سوخت جت و ساخت پلیمر استفاده می شود. کاتالیزور اسید سولفوریک مصرف نمی شود ، اما با جذب آب ، هیدروکربن ها و سایر مواد شیمیایی به مرور زمان بی اثر می شود. خواص کاتالیزوری آن با خونریزی برخی از اسیدهای آلوده “خرج شده” و بازسازی آن به اسید سولفوریک 98%H2SO)) با خلوص بالا حفظ می شود.
خونریزی شده اسیدی توسط اسید تازه بازیافت می شود و توسط اسید جدید ساخته می شود
(الف) تجزیه  (
H2SO ) آن به SO2 ، O2 وH2I)g) در گرم (1000 درجه سانتیگراد) و کوره اکسید کننده ملایم
(ب) از بین بردن گرد و غبار و آب متراکم از جبران کوره تجزیه
(ج) اضافه کردن هوا
د) آب را با اسید سولفوریک قوی آب بدن را آب نمی کند
(ه) کاتالیزوری اکسیداسیون SO2 گاز به SO3 )f) ساختن اسید سولفوریک جدید و قوی از SO3 e )e).
– قبل از رفتن به اکسیداسیون کاتالیزوری SO2 ، گازهای دارای SO2 باید خشک باشند. در غیر این صورت ، SO3 ساخته شده توسط اکسیداسیون کاتالیزوری با H2O )g) بنزین واکنش نشان می دهد تا اسید سولفوریک مایع خورنده در دودکشها و مبدلهای حرارتی ، به ویژه هنگام خاموش کردن ، تشکیل شود.
از نظر صنعتی ، این فرایند در برج های استیل ضد زنگ بسته بندی شده با زین های سرامیکی انجام می شود. اسید در اطراف زین ها جایی که با گاز صعودی H2O (g) -lادen در آن ملاقات می کند ، واکنش نشان می دهد.
7- اکسیداسیون کاتالیزوری SO2 به SO3 یک گام کلیدی در تولید اسید سولفوریک است. این SO3 مورد نیاز برای ساخت H2SO4 متعاقبا (ℓ) را تولید می کند. اکسیداسیون همیشه با عبور گازهای گرم تحمل SO2 از طریق تختهای افقی کاتالیزور V ، K ، Na ، Cs ، S ، O ، SiO2 انجام می شود. کاتالیزور اکسیداسیون سریع SO2 را در دماهای (400-600 درجه سانتیگراد) که در آن اکسیداسیون SO2 از نظر ترمودینامیکی کارآمد است ، ترویج می کند.
از نظر صنعتی ، اکسیداسیون در توالی سه تا پنج تختخواب کاتالیزور با خنک کننده گاز بین تختها انجام می شود. از بین بردن گرما از گاز بین تخت های کاتالیزور این امکان را فراهم می کند که آخرین بستر را در دمای پایین (450 درجه سانتیگراد) رها کند.
8- SO3 یک ماده اصلی در ساخت H2SO4 است (ℓ). این ماده به سرعت و کارآمد با اکسیداسیون SO2 به SO3 در یک فیلم کاتالیزور V ، K ، Na ، Cs ، S ، O مذاب و دمای 400-600 درجه سانتیگراد تولید می شود. فیلم مذاب بر روی یک بستر سیلیس متخلخل و متخلخل پشتیبانی می شود.
SO2 و O2 در کاتالیزور مذاب حل می شوند. آنها سپس با کاتیونهای V ، S ، O واکنش نشان می دهند تا SO3 را درون گاز تشکیل دهند و آزاد کنند. واکنش ها در دماهای (400-600 درجه سانتیگراد) که در آن اکسیداسیون ترمودینامیکی کارآمد است ، سریع هستند.
این فرایند بصورت صنعتی در سه تخته 5 تا 1 تا 5 متر ضخامت کاتالیزور قطر 10 تا 25 میلی متر یا حلقه های “ستاره” انجام می شود.
9- مرحله آخر در تولید اسید سولفوریک تولید H2SO4 )ℓ) از گازهای تحمل SO3 است.
H2SO4 با ارسال اسید سولفوریک قوی به پایین در اطراف زین های سرامیکی در بستر بسته بندی شده و در حین دمیدن گاز SO3 از طریق تختخواب ساخته شده است. ٪ H2SO4
اسید تقویت شده بیشتر رقیق و فروخته می شود. بعضی از آنها در برج های کم آب و جذب بازیافت می شوند.
بیشتر گیاهان اسید سولفوریک گیاهان مضاعف هستند. آنها با کارآیی خوراک SO2 خود را به SO3 اکسیده می کنند و به طور موثری SO3 حاصل را به H2SO4 )ℓ) تبدیل می کنند. گیاهان با یک تماس ساده و ارزانتر هستند ، اما گازهای خروجی آنها حاوی SO2 بیشتر است.

برخی غلظت های متداول عبارتند از: 10٪ ، اسید سولفوریک رقیق شده برای استفاده آزمایشگاهی (pH 1) 33.5٪ ، اسید باتری (مورد استفاده در باتری های اسید سرب) (pH 0.5) 62.18٪ ، محفظه یا اسید کود (pH در حدود 0.4)  77.6٪ ، اسید برج یا گلور (pH در حدود 0.25) 98٪ ، غلیظ (pH در حدود 0.1)

از آنجا که اسید سولفوریک یک اسید قوی است ، یک محلول 0.50 میلی متر اسید سولفوریک pH نزدیک به صفر دارد.

خلوص مختلف نیز موجود است. درجه فنی H2SO4 ناخالص و غالباً رنگی است ، اما برای تهیه کود مناسب است. نمرات خالص مانند درجه فارماكوپي آمريكا (USP) براي ساختن داروها و رژيم هاي رنگي استفاده مي شود.

هنگامی که غلظت بالایی از SO3 (g) به اسید سولفوریک اضافه می شود ، H2S2O7 تشکیل می شود. به این اسید پیروسولفوریک گفته می شود که اسید سولفوریک یا اولئوم یا معمولاً اسید نوردهاوزن را ذوب می کند. غلظت اولئوم یا از نظر٪ SO3 (به نام٪ اولئوم) یا٪ H2SO4 (مقدار اضافه شده در صورت افزودن H2O) بیان می شود. غلظت متداول 40٪ اولئوم (109٪ H2SO4) و 65٪ اولئوم (6/114٪ H2SO4) است. Pure H2S2O7 در حقیقت یک نقطه ذوب و جامد است که 36 درجه سانتی گراد است

عمده ترین کاربرد اسید سولفوریک در تولید کودهایی است ، به عنوان مثال ، سوپر فسفات آهک و سولفات آمونیوم. از اسید سولفوریک خالص در ساخت مواد شیمیایی به عنوان مثال در ساختن اسید هیدروکلریک ، اسید نیتریک ، نمک سولفات ، مواد شوینده مصنوعی ، رنگ و رنگدانه ها ، مواد منفجره و مواد مخدر استفاده می شود.

اگر در صنعت شیمیایی و فلزکاری کار می کنید ممکن است در معرض تری اکسید گوگرد یا اسید سولفوریک قرار بگیرید. اگر شما مواد شوینده ، صابون ، کود و یا باتری های اسید سرب تولید می کنید. یا اگر در چاپ و نشر فعالیت دارید ، یا مغازه های عکاسی. از آنجا که تری اکسید گوگرد هنگام تماس با سطوح مرطوب دستگاه تنفسی یا پوست شما ، اسید سولفوریک را تشکیل می دهد ، اثرات ناشی از تری اکسید گوگرد و اسید سولفوریک مشابه است. در تنظیمات شغلی ، تنفس قطرات کوچک گوگرد تری اکسید یا اسید سولفوریک یا لمس آن با پوست شما محتمل ترین روش هایی است که در معرض اسید سولفوریک قرار می گیرید. براساس برآوردهای انجام شده از نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) بیش از 56103 کارگر ایالات متحده ممکن است در معرض تری اکسید گوگرد قرار داشته باشند و بیش از 775.348 کارگر ایالات متحده ممکن است در معرض اسید سولفوریک باشند. با این حال ، این بررسی از برآوردهای نمونه های کوچک استفاده می کند ، بنابراین ممکن است تعداد کارگران در معرض تری اکسید گوگرد و اسید سولفوریک بیش از حد ارزیابی شود.

همچنین ممکن است با تنفس هوای در فضای باز حاوی این ترکیب در معرض اسید سولفوریک قرار بگیرید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، قطرات اسید سولفوریک هنگام آزاد شدن دی اکسید گوگرد از سوختن زغال سنگ ، روغن و گاز می توانند در هوا شکل بگیرند. این دی اکسید گوگرد آزاد شده به آرامی تری اکسید گوگرد را تشکیل می دهد و سپس با آب موجود در هوا واکنش نشان می دهد تا اسید سولفوریک تشکیل شود. در حالی که اسید سولفوریک می تواند در طول قسمت های آلودگی زیاد در هوا وجود داشته باشد ، تمام آلودگی هوا به دلیل آلودگی اسید سولفوریک نیست. اثرات آلاینده های دیگر موجود در هوا ممکن است باعث نگرانی بیشتر جمعیت عمومی شود. به همین ترتیب ، امروز قسمت های آلودگی هوا اسید سولفوریک نسبتاً کمی وجود دارد.

افرادی که در نزدیکی محل های زباله خطرناک قرار دارند و حاوی اسید سولفوریک هستند ، بیشتر از عموم مردم در معرض تنفس هوای آلوده قرار دارند. برای این افراد ، گذراندن وقت در خارج از منزل ، به ویژه ورزش کردن ، می تواند خطر مواجهه آنها را افزایش دهد.

همچنین هنگام لمس موادی که در قسمت بیرونی باتری ماشین شما قرار دارد می توانید در معرض اسید سولفوریک قرار بگیرید. اسید سولفوریک هنگامی تشکیل می شود که برخی از تمیز کننده های توالت با آب مخلوط می شوند. بنابراین ، اگر این محصولات پوست را لمس می کنند یا به طور تصادفی بلعیده می شوند ، ممکن است در معرض اسید سولفوریک قرار بگیرید. وقتی پیازها را قطع می کنید ، یک ماده شیمیایی به نام پروپانتیول S-oxide در هوا آزاد می شود.

وقتی این ماده شیمیایی به چشم شما رسید ، با آب موجود در چشم شما واکنش نشان می دهد تا اسید سولفوریک تشکیل شود ، این باعث می شود چشمان شما آب شود. افراد نیز به دنبال نشت تصادفی اسید سولفوریک یا اولئوم در معرض خطر قرار گرفته اند. این حوادث بیشتر از زمانی که مواد در حال انتقال بودند بیشتر در یک مکان اتفاق می افتاد.

 

قیمت خرید اسید سولفوریک فله ای

قیمت خرید اسید سولفوریک فله ای اسید سولفوریک توسط شرکت های زیادی تولید میشود که آن را بصورت بسته بندی در بطری ها و گالن ها و حتی فله به بازار عرضه میکنند که با توجه به خلوص های متفاوتی که برای کاربردهای مختلف دارد و همچنین کیفیت های متفاوت قیمت آن نیز در بازار متفاوت است.قیمت اسید سولفوریک فله در بازار مناسب تر از سایرین است.

شرکت پخش اسید سولفوریک آرسیان کو

شرکت پخش اسید سولفوریک آرسیان کوشرکت آرسیان کو یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان اسید سولفوریک در ایران است زیرا اسید سولفوریک خوراکی یکی از انواع مختلف این اسید است که در ایران بسیار تولید میشود بسیاری از تولید کنندگان این محصول را تولید و به صورت مستقیم و بدون واسطه به بازار عرضه میکنند.اسید سولفوریک خوراکی در سال های اخیر بدلیل بالا رفتن تقاضا در ایران بسیار تولید میشود و با بهترین کیفیت و چون در اکثر شهرهای ایران تولید میشود به وفور و زیاد در بازارها و فبروشگاه ها موجود است و اما اسید سولفوریک کشاورزی از انواع اسید سولفوریک خوراکی است.

این شرکت انواع این اسید مثل خوراکی کشاورزی و آزمایشگاه را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها به بازار عرضه میکند اسید سولفوریک آزمایشگاهی کو از بسته بندی یک لیتری تا گالن 20لیتری تولید میکند و همجنین خرید از این شرکت بصورت آنلاین صورت میگیرد قیمت ها در بازار متفاوت است و باید مقایسه شود اما این شرکت سعی در تولید و عرضه اسید سولفوریک با بهترین و پایین ترین قیمت و کیفیت را دارد.اسید سولفوریک کاربردهای بسیاری دارد و علاوه بر آب در مقادیر بیشتری از مواد شیمیایی دیگری نیز تولید می شود.

خریدار اسید سولفوریک 20 لیتری کشاورزی با کیفیت و خلوص بالا

خریدار اسید سولفوریک 20 لیتری کشاورزی با کیفیت و خلوص بالاتهیه اسد سولفوریک یکی از دغدغه های کشاورزان برای داشتن محصولات پربار است استفاده از اسید سولفوریک در کشاورزی در کنترل شوری خاک و phآب بسیار نقش دارد خصوصا برای باغات پسته که خاک و آب مناسب ندارند استفاده از این اسید بسیار کمک کننده است برای افزیش تولیدات کشاورزان وهرچه خلوص بالاتری داشته باشد و کیفیت بالاتر کشاورزان با قیمت های بالا نیز خریدار آن هستند.

اما اسید سولفوریک را باید در زمستان به خاک اضافه کرد زیرا در واکنش با آب و خاک بسیار گرما زا است و در فصل گرم به ریشه ها آسیب میزند.در استفاده از این اسید باید نکات ایمنی را کاملا رعایت کرد زیرا برخورد این اسید با پوست و چشم انسان عواقب بسیار بد و خطرناکی را در پی دارد.باید از دستکش عینک و کلاه و محافظ صورت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *