آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

صادرات اسید سولفوریک | مرکز توزیع انواع مواد شیمیایی به بازارهای خارجی

فهرست مطالب

مهم ترین اسید صنعتی اسید سولفوریک می باشد. به دلیل مصرف بالایی که اسید سولفوریک صنعتی، سولفورو اسید و رقیق سازی اسید سولفوریک در کشاورزی دارد، میزان مصرف این ماده را در یک کشور می توان به عنوان شاخص خوبی جهت محاسبه روند اقتصادی یک جامعه صنعتی منظور کرد. اسید سولفوریک جزء مواد شیمیایی پر استفاده بوده و در طیف وسیعی کاربرد دارد. عمده‌ترین استفاده آن در کارخانه‌های تولید کود شیمیایی، استخراج فلزات، سنتزهای شیمیایی، تصفیه پساب‌ها و پالایشگاه‌های نفت می باشد. می توان گفت عمده ترین کاربرد اسید سولفوریک در تهیه کود شیمیایی فسفاته می باشد به طوری که حدود شصت درصد بازار مصرف این محصول به تولید کودهای شیمیایی اختصاص دارد و صادرات اسید سولفوریک یکی از صادرات پر رونق در حوزه صنعتی می باشد.

صادرات اسید سولفوریک | مرکز توزیع انواع مواد شیمیایی به بازارهای خارجی

موارد استفاده اسید سولفوریک

موارد استفاده اسید سولفوریک

در زیربه کاربردهایی از اسیدسولفوریک در صنایع مختلف اشاره می کنیم:

 

صنایع شیمیایی: در تولید ضد یخ، حشره‌کش‌ها، داروئی، احیای آلومینیوم استفاده می‌شود.

مواد رنگی:برای نایلون رنگی، جوهر تحریر 

ابریشم مصنوعی و فیلم: تولید پارچه‌های ابریشمی، نخ اطراف تایر و فیلم‌های عکاسی

صنایع کاغذسازی:  دستمال‌کاغذی، روزنامه، جعبه‌های مقوایی، کاغذ تحریر و سایر مقواها

مواد منفجره: الکترولیت 

مواد شوینده: برای پاک کردن چربی ها

کاربرد اسید سولفوریک در چرم سازی:به دلیل قدرت هیدرولیز از اسید سولفوریک در چرم سازی برای از بین بردن مو، چربی و آلودگی های پوست استفاده می شود.

کاربرد اسید سولفوریک در کشاورزی: از بین بردن شوری خاک

پاک‌کننده‌های مصنوعی

اسیدی کردن چاه‌های نفت

جداسازی مس 

استخراج اورانیوم

تولید چسب مصنوعی

تولید کودهای شیمیایی

تصفیه مواد نفتی

لیست قیمت اسید سولفوریک

لیست قیمت اسید سولفوریک

قیمت اسید سولفوریک بسته به میزان خرید و درصد غلظت آن متفاوت است در حال حاضر اسید سولفوریک در گالن های  حداقل 25لیتری باتوجه به غلظت تولیدی از قیمت سیزده هزار تومان تا بیست و یک هزار تومان متغیر است با توجه به خورنده بودن این ماده شیمیایی زیر ساخت های لازم برای حمل و نقل آن بسیار مهم است لذا بیشتر واحد‌های تولیدی در نزدیکترین محل به بازار فروش خود تشکیل می شوند تا دسترسی راحتتر و سریعتری به بازار مصرف داشته و ضایعات خود را به حداقل برسانند.

صادرات ارزان اسید سولفوریک

صادرات ارزان اسید سولفوریک

در خاورمیانه عربستان و امارات در رتبه های اول تولید این محصول هستند بعد از آن ایران جایگاه سوم را داراست. بطور کلی تجارت جهانی این محصول به کشورهای محدودی چه در صادرات چه در واردات جهت تعدیل بازار اسید سولفوریک محدود است چین و شیلی بزرگترین وارد کننده و ژاپن و کره جنوبی از بزرگترین صادر کنندگان هستند.

برند های تولید کننده اسید سولفوریک در کشور

برند های تولید کننده اسید سولفوریک در کشور

در ایران بازار اسید سولفوریک تحت تاثیر تقاضای داخلی است. ظرفیت تولید در  کشور حدود دو میلیون تن است که  از این حجم تنها یک سوم در حال فعالیت هستند از این مقدار بیشترین سهم تولید به شرکت ملی صنایع مس ایران تعلق دارد. انجمن تولید کنندگان اسید سولفوریک بامشارکت 28 تولیدی با هدف  هماهنگی بیشتر تولید کنندگان،حمایت از آنها و تامین مصرف اسید سولفوریک در سال 1378تاسیس شده است. از جمله کارخانه های تولید اسید سولفوریک در ایران شرکت های آذر پارس،آسان شیمی،نیکو شیمی،کیمیا تهران اسید،اسید سازان زنجان و … می باشد.

تولید اسید سولفوریک در بسته بندی های مختلف

تولید اسید سولفوریک در بسته بندی های مختلف

اسید سولفوریک بسته به نوع و مقدار خرید در بسته بندی متفاوتی عرضه می شود عموما سه نوع تقاضا برای این محصول وجود دارد که شامل:

  • خرید جزیی 
  • خرید فله ای 
  • خرید آزمایشگاهی 

در خرید جزیی اسید سولفوریک از گالن های بیست لیتری تا 220لیتری استفاده می شود برای ارسال این محصول در خرید فله ای از تانکرهای هزار لیتری جهت حمل آسان تر استفاده می شود که از طریق پمپ در محل مشتری تخلیه می گردد. خرید آزمایشگاهی این محصول  در گالن های دو و نیم لیتری انجام می شود.

مرکز توزیع اسید سولفوریک به بازارهای خارجی

 مرکز توزیع اسید سولفوریک به بازارهای خارجی

اسید سولفوریک یکی از مشتقات با ارزش گوگرد می باشد که در صنایع از جایگاه اهمیت بالایی برخوردار می باشد . پالایشگاه های شرکت نفت و شرکت پتروشیمی با در دست داشتن بیشترین خط تولید اسید سولفوریک، با عرضه 777 محصول مازاد بر تقاضای داخلی به کشورهای خارجی عموما حاشیه خلیج فارس،ارمنستان،گرجستان و آذربایجان  از مراکز اصلی صدور اسید سولفوریک هستند.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *