آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

فروشگاه انواع اسید سولفوریک مایع

فهرست مطالب

اسید سولفوریک مایع یک اسید معدنی قوی است. در همه غلظت ها در آب محلول است.  به عنوان روغن ویتریول شناخته می شود، یکی از مهمترین مواد شیمیایی صنعتی است. هر ساله بیش از هر ماده شیمیایی دیگری تولید می شود. سالانه بیش از 40 میلیون تن برای صنعت تولید می شود و برای بخش اقتصادی، كشاورزی، مواد غذایی، متالورژی و بخش بهداشت از اهمیت حیاتی برخوردار است. مجموعه ما فروشگاه این ماده شیمیایی است.

کاربردهای اسید سولفوریک مایع رقیق

کاربردهای اسید سولفوریک مایع رقیق

اسید سولفوریک رقیق مایع در مقادیر بیشتری نسبت به اسیدهای دیگر تولید می شود. تقریباً تمام اقلام تولید شده در دنیای مدرن در مقطعی از تاریخ خود با H2SO4 تماس می گیرند. اهمیت آن به حدی است که در یک برهه تولید سالانه آن به عنوان معیار درجه صنعتی شدن یک کشور در نظر گرفته شد و به آن لقب “سلطان مواد شیمیایی” داده شد. این برای ما به عنوان الکترولیت موجود در باتری های اسید سرب در اتومبیل شناخته شده است.

آماده سازی ابتدا نیاز به سوزاندن گوگرد به SO2 دارد و سپس با واکنش با O2 به SO3 تبدیل می شود. این واکنش انرژی فعال سازی بسیار بالایی دارد و حتی در دمای بالا نیز بسیار کند است. با این حال ، این واکنش به لطف معرفی یک کاتالیزور مانند پلاتین ریز تقسیم شده ، که به طور قابل توجهی سرعت واکنش را افزایش می دهد ، از نظر اقتصادی ارزشمند شده است. SO3 نیز یک گاز است ، اما بسیار واکنش پذیر است ، بنابراین تقریباً بلافاصله در آب حل می شود و اسید سولفوریک تشکیل می شود.

این اسید به طور معمول به عنوان مخلوط 98٪ با آب (18 مولار) فروخته می شود. ماده خالص به عنوان یک مایع روغنی بی رنگ ، چسبناک و با افزودن SO3 کافی برای واکنش با H2O باقیمانده بدست می آید. افزودن SO3 اضافی به 100٪ H2SO4 باعث تولید بخار اسید سولفوریک یا اولئوم می شود. این یک اسید بسیار قوی است که حاوی اسیدهای چند سولفوریک است ، مانند H2S2O7 و H2S3O10 و H2S4O13.

خواص این ماده شیمیایی

اسید سولفوریک مانند سایر ترکیبات شیمیایی دارای دو نوع خاصیت است. خواص به عنوان یک ترکیب فیزیکی و خواص به عنوان یک ماده شیمیایی.

مشخصات فیزیکی

اسید سولفوریک مایعی غلیظ ، بی رنگ و روغنی است.

وزن مخصوص آن 1.84 تا 298 K است.

نقطه جوش اسید 611 K است و بیشترین نقطه جوش و ضخامت آن را به پیوندهای هیدروژن نسبت می دهد.

اسید قوی با آب واکنش نشان می دهد ، و گرمای زیادی را آزاد می کند. بنابراین ، هرگز نباید به اسید سولفوریک آب اضافه کنید. در عوض ، باید اسید را به آرامی و با تحریک مناسب به آب اضافه کنید.

خرید کلی انواع اسید سولفوریک مایع

خرید کلی انواع اسید سولفوریک مایع

همانطور که در ابتدای این مقال عرض نمودیم ما فروشنده بزرگ و معتبر اسید سولفوریک هستیم. در صورت نیاز به استعلام قیمت این محصول و یا دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این ماده می توانید با ما تماس حاصل نمایید. در کنار این جهت خرید اسید سولفوریک مایع به صورت کلی و ارزان نیز می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *