آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

صادرات اسید سولفوریک به عراق | بهترین صادر کننده آن در کشور

فهرست مطالب

اسید سولفوریک اسیدی معدنی و بسیار قوی است که با هر درصدی در آب حل می شود و می توان میزان صنعتی بودن کشور های مختلف را با میزان تولید و مصرف اسید سولفوریک در آن ها متناسب دانست .اسید سولفوریک مهم ترین اسید صنعتی می باشد که جزو مواد شیمیایی پر استفاده بوده که عمده ی تولید آن از گوگرد عنصری است و کاربرد های زیادی دارد. تولید اسید سولفوریک به دو صورت انجام می شود که عبارتند از :

1) تولید به عنوان محصول اصلی

2) تولید به عنوان محصول جانبی

بیشترین کاربرد و مصرف این محصول متعلق به بخش تولید کود های شیمیایی و مصارف صنعتی می باشد همچنین صادرات این محصول به کشور های دیگر مانند صادرات اسید سولفوریک به عراق یکی از صادرات های پر رونق صنعتی است .

صادرات اسید سولفوریک به عراق

صادرات اسید سولفوریک به عراق

به طور کلی صادرات باعث به وجود آمدن رقابت در بازار جهانی می شود تا بالابردن کیفیت محصولات صادراتی کشور صادر کننده در جهان مطرح شود . در کشور ایران نیز شرکت ها با صادرات برخی محصولات خود سعی در ایجاد یک مزیت رقابتی دارند تا در بازار جهانی تثبیت شوند. با توجه به حجم بالای تولید و مازاد عرضه ی اسید سولفوریک در ایران راهکار هایی برای حل این چالش در نظر گرفته شده است.

این راهکار ها در دو دسته ی کلی فروش خارجی یا صادرات و تبدیل این محصول به محصول پایین دستی در داخل کشور قرار می گیرند. یکی از این راه حل ها فروش خارجی یا صادرات اسید سولفوریک به عراق  و دیگر کشور های همسایه است.
بررسی روند تجارت در کشور های خاور میانه نشان دهنده ی آن است که تقاضای اسید سولفوریک در عراق  و دیگر کشور ها مانند آذربایجان وجود داشته و می توان به این کشور ها این محصول را صادر کرد .

بهترین صادر کننده اسید سولفوریک در کشور

بهترین صادر کننده اسید سولفوریک در کشور

تجارت اسید سولفوریک در ایران عمدتا با کشور های خاورمیانه از جمله صادرات اسید سولفوریک به عراق ، آذربایجان و ارمنستان بوده است . شرکت هایی که در بورس کالا تولید و عرضه ی این محصول را در حیطه ی کاری خود داشته اند عبارتند از :

  • شرکت پتروشیمی رازی
  • شرکت صنایع مس ایران
  • شرکت تعاونی تولید سولفات پتاسیم
  • شرکت ذوب روی بافق
  • پتروشیمی ارومیه

به طور کلی شرکت های زیادی از جمله اسید سازان زنجان، آذر پارس، آسان شیمی و پالایشگاه های شرکت نفت و شرکت پتروشیمی تولید و عرضه ی اسید سولفوریک را بر عهده دارند که بخشی از این محصول را به کشور های دیگر صادر میکنند و از بزرگترین صادرکنندگان این محصول در ایران میتوان به شرکت نفت و شرکت پتروشیمی اشاره کرد.

بازار خرید و فروش اسید سولفوریک در ایران

بازار خرید و فروش اسید سولفوریک در ایران

در ایران بازار خرید و فروش اسید سولفوریک با توجه به میزان تقاضا و عرضه در این بازار تغییر می کند. به طور کلی در ایران ظرفیت تولید این محصول  1.2 میلیون تن است که فقط یک سوم از آن در حال فعالیت است که بخشی از تولید آن متعلق به شرکت ملی مس ایران و بقیه ی آن متعلق به بخش خصوصی می باشد.
با توجه به مطالعات و بررسی ها انتظار می رود تقاضا برای این محصول در سال های آتی تغییر چندانی نداشته باشد اما با این وجود تقاضا برای اسید سولفوریک در سال های بعد با نرخ بسیار کمی به طور سالانه رشد خواهد داشت.

تجارت اسید سولفوریک در کشور های مختلف

تجارت اسید سولفوریک در کشور های مختلف

اسید سولفوریک یکی از محصولات جانبی در تولید مس است که در صنایع دیگر هم کاربرد داشته و دارای بازار پر مصرفی می باشد . بازار تجارت انواع اسید سولفوریک در دنیا به عنوان بزرگترین بازار در میان بازار کالاهای شیمیایی به شمار می رود و سالیانه حدود هفت درصد از آن بین کشور های مختلف تجارت می شود. تجارت جهانی این محصول جهت تعدیل بازار اسیدسولفوریک به کشور های مختلفی در جهان محدود است که این کشور ها در جهت همین امر بهم وابسته اند.
چین، شیلی، آمریکا ، برزیل و مراکش از بزرگترین واردکنندگان و ژاپن و کره ی جنوبی از بزرگترین صادرکنندگان این محصول در جهان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *