آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

فروش عمده اسید سولفوریک صادراتی با قیمت مناسب

فهرست مطالب

اسید سولفوریک ۹۸درصد سلطان ماده شیمیایی در جهان خوانده می شود. فروش اسید سولفوریک صادراتی، در تمامی فروشگاه های مواد شیمیایی سطح شهر با قیمتی مناسب موجود است.

فروش عمده اسید سولفوریک صادراتی با قیمت مناسب

لیست قیمت اسید سولفوریک در بازار

لیست قیمت اسید سولفوریک در بازار

اسید سولفوریک اولین بار، توسط جابر بن حیان کشف شد. اسید سولفوریک، با تقطیر کانی های سولفات، که معروف به زاج سبز، است به وجود آمده است. تولیدات اسید سولفوریک در جهان با حجم انبوهی تولید می شود، و سرانه مصرف آن برای هر شخص یکی از معیار های تعیین پیشرفت هر کشور است.

مولکول های این ماده قادر خواهند بود که با یک دیگر پیوند های هیدروژنی، برقرار کنند. این ماده خاصیت حل شدن در آب و قدرت جوش بالایی دارد و این حلالین باعث شده تا محلول های اسیدی بالایی تولید شود.

قیمت اسید سولفوریک، در سطح جهان، با توجه به ارزش ارز تفاوت دارد، این اسید در کشور های پیشرفته تولید شده و صادر می شود. ایران نیز این اسید را تولید کرده و نه تنها به بازار داخلی بلکه به کشور های عربی نیز می فروشد.

این اسید از مقدار زیادی گوگرد، هیدروژن، و اکسیژن تشکیل شده است. ترکیبات این اسید بدون بو و بدون مزه است. اسید سولفوریک بسیار خورنده بوده، و در زمان واکنش، مقدار زیادی گرما تولید می کند. خریدار اسید سولفوریک، بسیاری از صنایع صنعتی و معدنی هستند زیرا، قیمت ارزانتری از بقیه اسید ها داشته، و درصد بازیابی آن از دیگر اسید ها در تمامی فرایند ها بالاتر بوده است.

صادرات اسید سولفوریک ۹۸درصد آرسیان کو به عراق

میزان تولید اسید سولفوریک با شاخص تولیدات صنعتی آن ارتباط مستقیمی دارد و برای یک کشور بسیار مهم است و در فرایند های صنعتی بسیار استفاده می شود. کاربرد اسید سولفوریک، بیشتر برای صنایع کشاورزی است. زیرا مقادیر انبوهی از این اسید ها برای تولید کود های شیمیایی استفاده می شود که حدود ۶۰ درصد کود های شیمیایی را این اسید تشکیل داده است. این اسید در تولید هیدروژن نیز کاربرد زیادی دارد. استفاده این اسید به عنوان کاتالیزور در صنایع نفت و کار و استفاده به عنوان آب باتری در باتری های خوردمون کاملا رایج بوده است. این اسید نیز به عنوان پاک کننده صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

در ادامه به شکل دقیق تری کاربرد این اسید را برای شما توضیح می دهیم که با کارکرد دقیق این اسید به خوبی آشنا بشوید.

  1. کود شیمیایی: اسید سولفوریک پایه اصلی تمامی کود های شیمیایی می باشد، و کود هایی مانند: اسید فسفریک، کود سولفات آمونیم، کود سوپر فسفات نرمال، را تولید خواهد کرد. بخش تولیدات عمده جهان برای تولید اسید فسفریک است، برای تولید اسید سولفات آمونیم، از  ترکیب آمونیاک و اسید سولفوریک استفاده می شود.
  2. صنایع فلزی و معدنی: در این صنایع از اسید سولفوریک، برای استخراج آلومینیوم، مس، شست و شو فلزات برای رنگ استفاده می شود. استخراج فلزاتی مانند روی، سرب با این اسید صورت گرفته و در سال های ۱۹۸۱ از اسید سولفوریک، برای استخراج اورانیوم و آلومینیوم رایج بوده است.
  3. صنایع فولاد و آهن: در صنایع فولاد برای بازیافت گاز های آمونیاک صورت می‌گیرد، و برای رسوب زدایی نیز کاملا استفاده از ایم اسید مناسب است.
  4. تصفیه روغن موتور: برای تولید روغن گریس، و تصفیه دوم روغن ها صورت می‌گیرد.
  5. از دیگر استفاده های این اسید در کارخانه های صابون سازی، جهت سوزاندن و خیساندن، پوست و زو دودن چربی و در صنعت چرم سازی برای، تولید چرم خام، در صنایع ریسندگی برای رنگ کردن پشم و نخ های ریسیده شده برای شست و شوی فاضلاب، و در صنعت کاغذ برای کنترل pH استفاده بالایی دارد.

با توجه به کاربرد های این اسید، صادرات آن در تمامی جهان با رونق خوبی برخوردار است. و اسید های تولیدی در ایران، به کشور های عربی خصوصا، عراق به خوبی صورت می گیرد و سود بسیار بالایی دارد

کارخانه های تولید اسید سولفوریک در ایران

کارخانه های تولید اسید سولفوریک در ایران

تولید اسید سولفوریک، توسط دانشمند ایرانی، که نام پدر علم شیمی را نیز به خود اختصاص داده است، انجام شده. اما استفاده این اسید به تمدن های قبل از میلاد مسیح باز می گردد. زیرا در نوشته های سومری، توضیحاتی درباره استفاده این ماده موجود است.

دانشمندان یونانی و رومی( پلینی) بر تاثیر این اسید، در علم پزشکی را در قرن اول میلادی بررسی کرد. و قرن دوم میلادی دانشمندان مصری، در علم کیمیاگری، تاثیر این اسید را در متالورژی را درصد بندی کردند. در قرن هشتم، جابر بن حیان موفق به شناخت این اسید با اسید های دیگر شد، و زکریای رازی  نیز با مطالعه دقیق این اسید و موفق به کشف الکل شد. او این دو اسید را تقطیر کرد تا به اسد مس و آهن برسد، و از ترکیب این دو باهم و مقداری آب، اسید سولفوریک ۹۸ امروزی حاصل شود. این روش تولید تا قرن ۱۱ در اروپا توسط ترجمه کتاب رازی ادامه داشت، و ابن سینا، بیشتر کاربرد این اسب بر روی مسائل پزشکی را مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

در اروپای در دوران قرون وسطی، برای تهیه اسید، از ویتریول سبز استفاده می شد، به این علت، اسید سولفوریک را روغن ویتریول می شناختند. در سال ۱۸۳۱ تاجر انگلیسی سرکه، روش جدیدی برای تولید این اسید ابداع کرد که بسیار اقتصادی است و در حال حاضر تمامی اسید ها با این روش تولید می شوند.

در کارخانه های جهان چند روش برای تولید اسید سولفوریک وجود دارد که عبارت اند از:

  • روش تماسی: این روش اصلی ترین نوع تولید اسید سولفوریک است، در سال ۱۸۳۱ ابداع شد. طبق این روش گاز so۲ با دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد، با ترکیب V2O5 تبدیل به so۳ خواهد شد. و اسید سولفوریک ۹۶ درصد جذب تا درصد غلظت آن به ۹۸ درصد برسد. از این روش، از اکسیداسیون سولفید ها، فلزات غیر آهنی به دست خواهد آمد.
  • روش تر: دی اکسید گوگرد همراه با کاتالیزورهای آهن، و منکر که دارای بار های مثبت هستند با آب واکنش داده میشوند، و اسیدی با غلظت ۴۰ درصد تولید می شود. اسید غلیظ تر با تبخیر، محصولات نهایی تولید خواهد شد که ۹۶ درصد غلظت دارد.

خر دو روش ارزان هستند، و در نتیجه اسید تولید شده از این دو روش نیز قیمت کنی نسبت به دیگر اسید ها خواهد داشت. اسید سولفوریک با اسید هیدرولیک، رقابت زیادی دارند، زیرا اگر محلول درصد بالایی آهن داشته باشد، دور ریزی های سولفات یک مشکل بزرگ است، که به وجود خواهد آمد، و هزینه زیادی را در پی خواهد داشت.

قیمت خرید اسید سولفوریک فله ای

قیمت اسید سولفوریک درجه یک در بورس کاملا متفاوت است. و قیمت هر لیتر از اسید سولفوریک ۶۰۵۰ اعلام شده البته با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور ایجاد می شود نیز تغییر پیدا خواهد.

فروش اینترنتی اسید سولفوریک، با قیمت کنار از سطح بازار امکان پذیر است، به گونه ای که بسیاری از تولید کنندگان خواهان آن هستند تا، با حذف واسطه ها محصولات خود را به صورت فله به فروش برسانند. خرید اسید سولفوریک فله در خود تولیدی و کارخانه های آنها روند افرایشی داشته اند. البته، خریداران اسید سولفوریک اگر از طریق روش آنلاین اقدام کنند، امتیازات خوبی را دریافت خواهند مرد. مثلا دیگر نیازی نیست تا هزینه های حمل و نقل اضافی را پرداخت کنند. و در هر زمان و مکانی می توانند اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنند، حتی بعضی از سایت ها به دلیل دریافت، اعتبار از مشتریان، حجراج محصولات خود را می گذارند، تا مشتریان ترتیب به خرید آنها شوند.

از طرفی با وجود مشکلات روز مره و نبود وقت مافی برای جست و جو‌در بازار، با خرید اینترنتی، در وقت شما بسیار صرفه جویی می شود. و می توانید بدون هیچ استرسی از این فروشگاه ها اسید سولفوریک مورد نیاز خود را هم به صورت فره و هم با بسته بندی و تکی متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

قیمت اسید سولفوریک فله در بازار ارزان قیمت تر از صورت تکی آن است. و به طور معمولا این نوع اسید ها نسبت به دیگر اسید های موجود در سطح بازار، ارزان قیمت تر بوده و کاربرد های بالایی دارد و همین دو دلیل باعث شده تا، خرید این محصول در صنایع مختلف افزایش پیدا کند و تولیدات آن در جهان روند افرایشی زیادی داشته باشد.

توزیع و پخش اسید سولفوریک غلیظ در سراسر کشور

توزیع و پخش اسید سولفوریک غلیظ در سراسر کشور

این محصول با بازار ۶ ملیون تن در جهان، و مصرف ۲۰ میلیارد دلار در جهان بزرگ ترین و پر فروش ترین محصول در جهان است. و هر ساله حدود ۷ درصد از این اسید ها در جهان تولید شده و بین کشور های مختلف صادرات و واردات می شود. در سال ۲۰۱۳، حدود ۲ میلیون تن، اسید در جهان تجارت شد و با توجه به این مقدار صادرات این محصول در سراسر جهان بسیار پر سود بوده است.

توزیع و پخش این اسید در ایران توسط شرکت های تولید کننده صورت می‌گیرد و به بازار تهران فرستاده می شود، و از این بازار به سراسر ایران منتقل خواهد شد. البته به نوعی ته آن یه راه ارتباطی بین شهر ها و تولید کنندگان دیگر است که با حضور نمایندگان خود، بازار شهر های خود را بروز رسانی می کنند و محصولات جدیدی را در بازار خود عرضه خواهند کرد. اسید سولفوریک به دلیل کاربرد بالایی که در صنعت کشور دارد، هیچگاه تولیدات خود را متوقف نخواهد کرد زیرا اگر این عمل اتفاق بیافتد، اقتصاد کشور به روی یک سراشیبی تندی خواهد رفت که ممکن است دچار رکود شدیدی قرار بگیرد.

خرید اسید سولفوریک کشاورزی درجه یک

اسید سولفوریک کاربرد بالایی در صنایع کشاورزی دارد و بیشترین استفاده آن برای تولید محصولات کود شیمیایی است و در کشت پسته و پنبه استفاده بالایی دارد. گیاه پسته در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم است، اما خود میوه پوسته به رطوبت بسیار حساس است، و ممکن است باعث شود تا گیاه خشک شود. خاک های ایرانی به دلیل PH بالایی که دارند، و آهکی می باشند، استفاده از سولفوریک اسید، باعث می شود تا خاک شور متعادل شود. PH نقش موثری در جذب مواد مفید گیاه دارد و با استفاده از این اسید سولفوریک می توان این ماده را در خاک تقویت کرد و محصولات با کیفیتی را تولید کرد. 

به طور کلی گیاهان برای رشد نیازمند یک محیط اسیدی هستند که بتوانند به خوبی ریشه های خود را حرکت داده و ماده های مغذی را از آب جذب کنند. میزان اسید مورد نیاز ۵تا ۶ میلیمتر است. و اگر از این میزان تجاوز کند، گیاه آسیب دیده و ریشه های آن خشک می شود. خلوص استفاده شده در این ماده برای کشاورزی باید بالا باشد و ۹۶ تا ۹۸ درصد خلوص بهترین نوع این اسید می باشند. این اسید سورفولیک ، در تمامی فصول قادر به استفاده هستند، اما بهتر است در فصول سرد از آنها استفاده شود. 

با توجه به  کاربرد بالایی که این اسید در کشاورزی وجود دارد، خرید آن در این صنعت بسیار بالا است. همه کشاورزان برای تولید بهتر محصولات خود به مقادیر خاصی احتیاج دارند. البته این مقدار ها باید با توجه به متخصصان تایین شود تا به گیاه آسیب وارد نکرده و محصول نهایی، نیز در هنگام مصرف برای انسان مضر نباشد. 

تجارت اسید سولفوریک در کشورهای مختلف

تجارت اسید سولفوریک در کشورهای مختلف

کره جنوبی، ژاپن، و کانادا بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان اسید سولفوریک در جهان خواهند بود . این کشور ها روند تولید و صادرات و واردات را با هم انجام می دهند. کره جنوبی در سال حدود ۸/۲تن اسید را در جهان تولید و صادر می کند و مقام اپل تولید کننده و صادر کننده این محصول را در جهان به خود اختصاص داده است. و ژاپن با حدود ۵/۶ میلیون تن در جهان مقام دوم و کانادا با۳/۲ میلیون تن مقام سوم را به خود اختصاص داده اند.

واردات این محصول در سال های اخیر رشد ۴/۳ درصدی داشته و بیشتر کشور ها وارد کننده این محصول بوده اند. و آمریکا با ۱/۳ میلیون تن بزرگ تزین وارد کننده این محصول در جهان شده است. شیلی بعد از امریکا با ۱ میلیون تن دومین کشور وارد کننده در جهان بود، و به ترتیب استرالیا و کانادا از دیگر وارد کنندگان این محصول بوده اند. اسید سولفوریک با توجه به قیمت ارز در کل کشور های جهان مشخص می شود.

با توجه به روند صعودی این محصول در جهان، استفاده کشور های مختلف به این ماده با پیشرفته شدن عصر جدید افزایش پیدا می کند و در آینده تولیدات این محصولات با توجه به نیاز بشر نیز رو به افزایش خواهد رفت. انسان برای رسیدن به پیشرفت و اهداف خود نیازمند این اسید است و تا هنگامی که جایگزین مناسبی برای این محصول پیدا نشده است، تولیدات آن ادامه خواهد پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *