آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

قیمت خرید اسید کلریدریک صادراتی

اسید کلریدریک صادراتی
فهرست مطالب

اسید کلریدریک کاربرد بسیار بالایی در صنعت و زندگی روزمره ما دارد لذا لازم است به میزان بالایی تولید شود. این اسید به کشور های خارج نیز صادر می شود و شما می توانید انواع خالص و مرغوب آن را به راحتی تهیه کنید. در مقاله زیر همه چیز در مورد اسید کلریدریک صادراتی و صادرات اسید کلریدریک توضیح داده شده است پس با ما همراه باشید.

قیمت خرید اسید کلریدریک صادراتی

فروش اسید کلریدریک صنعتی به صورت عمده

فروش اسید کلریدریک صنعتی به صورت عمده

نماینده فروش اسید کلریدریک در کشور بسیار زیاد است. کلرید هیدروژن یک گاز بی رنگ با بوی تند و طمع اسیدی است و از هوا سنگین تر است. به راحتی به مایع تبدیل شده و مایع بی رنگی ایجاد می کند که با فلزات و اکسیدهای فلزی و هیدروکسیدهای آنها ترکیب می شود. گاز کلرید هیدروژن اگر در آب حل شود به اسید کلریدریک گفته می شود.

اسید کلریدریک یکی از قویترین اسیدهای معدنی است و یک مایع زرد بی رنگ یا کم رنگ است که بسیار خورنده و غیر قابل اشتعال است. اسید کلریدریک به طور طبیعی در اسید معده یافت می شود. pH این اسید بین 0 تا 2 است. اسید کلریدریک از دیرباز به عنوان اسید سالیسیلیک، اسید موزاتیک و نمک شناخته شده است و از ویتریول (اسید سولفوریک) و نمک سفره گرفته می شود.

اسید کلریدریک آزاد برای اولین بار در قرن شانزدهم توسط آندریاس لیبیویوس رسما معرفی شد. این ماده که یکی از مهمترین مواد صنعتی است به عنوان جوهر نمک یا اسید کلریدریک نیز شناخته می شود. برای ثبت سفارش محصول، خرید اسید کلریدریک و خریدن قیمت این محصول در مقاطع مختلف (صنعتی، غذایی، 37٪، غلیظ و غیره) می توانید با مشاوران ما در موسسه شیمی نوآوران تماس بگیرید.

یا ادامه مطلب بخوانید تا در مورد این ماده شیمیایی که به طور طبیعی اسید معده در بدن شما است، اطلاعات بیشتری کسب کنید. مخازن حاوی اسید کلریدریک باید در بیرون از منزل نگهداری شود. در صورت نگه داشتن داخل خانه باید موارد زیر رعایت شود: از رنگ ضد اسید و بتن، بلوک های ضد خوردگی یا بتن سیلیکات سدیم اصلاح شده استفاده کنید.

با توجه به احتمال زیاد خوردگی در ساختمان با اسید کلریدریک ، لازم است که کل محل ذخیره دارای زهکشی مناسب باشد و اسید را با آب زیادی به بیرون هدایت کند. فلزات ایجاد می شوند، محیط ذخیره سازی باید به خوبی تهویه شود.

از تجهیزات الکتریکی استفاده کنید که به اندازه ممکن در برابر نفوذ هوا و اسید مقاوم باشند. برای سیم کشی از سیم هایی با پوشش پلاستیکی یا فلزات مقاوم در برابر هوا استفاده کنید که در برابر رنگ های مقاوم در برابر هوا یا لوله های پلاستیکی مقاوم هستند.

این محصول باید جدا از اکسیدان ها (بخصوص اسید نیتریک و کلرات) و مواد قابل احتراق مانند سیانورها و سولفیدها نگهداری شود. از نور مستقیم خورشید یا مجاورت با منبع گرما باید محافظت شود. از مکانهایی که اشیاء ممکن است در آن سقوط کنند دور نگه دارید.

لیست قیمت اسید کلریدریک در بازار داخلی

لیست قیمت اسید کلریدریک در بازار داخلی

به دلیل کاربرد زیاد آن، قیمت اسید کلریدریک بسیار مناسب است. برای تهیه و دریافت لیست قیمت این محصول می توانید از راهنمایی های کارشناسان مربوطه بهره مند شوید. این ترکیب بی رنگ، بی بو و بسیار خورنده است که گاهی به اسید میوریک معروف است.

هنگامی که گاز کلرید هیدروژن در آب حل می شود، اسید کلریدریک (با فرمول هیدروکلراید) در طول فعل و انفعالات شیمیایی تولید می شود. این محصول یکی از اصلی ترین ترکیبات در خانواده کلر است.

این ماده به طور کلی در طول فرآیند تولید طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آلی که با واکنش های کلرینگ سروکار دارند، به عنوان محصول جانبی تولید می شود. مقدار قابل توجهی از این محصول در طی فرآیند ترک خوردگی اتیلن دی کلرید (EDC) برای تولید مونومرهای وینیل کلرید (VCM) تولید می شود.

تخمین زده می شود که در حال حاضر حدود 150 واحد بزرگ از این محصول در سراسر جهان تولید می شود که از این تعداد 40 واحد آن را به عنوان محصول جانبی و 110 واحد آن را به عنوان محصول اصلی تولید می کنند.

یکی از ویژگی های بارز این ماده این است: این مایع غیر قابل اشتعال، شفاف، بی رنگ یا کم رنگ زرد است. هنگامی که غلظت 25٪ یا بالاتر (گاز کلرید هیدروژن، گاز کلریدریک اسید) داشته باشد، یک اسید کفگیر قوی است.

در پاسخ به پراکسیدهای فلزی، کلرید یا کلر تولید می شود. هنگام گرم شدن، مقدار زیادی فوم اسیدی تولید می شود. تنها، غیر انفجاری و غیر قابل اشتعال است، اما در تماس با فلزات، گاز هیدروژن را خورده و تولید می کند. اگر هیدروژن تولید شده با هوا ترکیب شود، احتمال انفجار وجود دارد.

نماینده فروش اسید کلریدریک در سراسر کشور

نماینده فروش اسید کلریدریک در سراسر کشور

اسید کلرید توسط نمایندگی ها به فروش می رسد. می توانید اسید کلریدریک را از یک نماینده فروش در کشور دریافت کنید. کاربرد اسید کلریدریک در درجه صنعتی چیست؟ امروزه حدود 43٪ از مصرف جهانی این ماده برای تولید EDC استفاده می شود.

بقیه معمولاً در تولید مواد شیمیایی ارگانیک و معدنی کمتری استفاده می شود. صنایع مرتبط با ترکیبات حاوی کلر، مانند این محصول، به دلیل عواقب زیست محیطی چنین ترکیبات تحت فشار هستند، زیرا این مواد اثرات منفی بر روی انسان و محیط می گذارد. خاصیت خوردگی بالای این ماده باعث می شود تا از آن برای تمیز کردن سطوح فلزی استفاده شود.

در این فرآیند، به اصطلاح شستشوی اسید، ناخالصی هایی مانند آلاینده های معدنی، زنگ زدگی و … از فلزاتی مانند آهن، مس آلومینیوم و سایر فلزات گرانبها خارج می شوند. البته باید توجه داشته باشید که برای این منظور، این ماده باید با آب به نسبت 1 به 9 رقیق شود زیرا اسید کلریدریک خالص بسیار خورنده است و می تواند به سطح آسیب برساند.

ترکیب فوق به طور گسترده ای برای تولید ترکیبات آلی مانند دی کلرواتان و وینیل کلراید برای تولید پلی وینیل کلرید استفاده می شود. از کاربردهای دیگر در این زمینه می توان به سنتز بیفنول اشاره کرد که در داروخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین تولیدکننده اسید کلریدریک در ایران

بزرگترین تولیدکننده اسید کلریدریک در ایران

بزرگترین تولیدکننده اسید کلریدریک در کشور توانسته است با عرضه این محصول در تناژ بالا، بازار این محصول را به خود جلب کند. این محصول همچنین برای تولید ترکیبات معدنی بویژه مواردی که در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود. مانند کلرید پلی آلومینیوم (PAC) و کلرید آهن که در فرآیند تصفیه آب آشامیدنی نقش انعقاد و رسوب ناخالصی ها را ایفا می کنند. استفاده های دیگر:

  • صنایع غذایی
  • صنعت آرایشی
  • فرآیندهای تصفیه آب برای آب آشامیدنی و آب صنعتی
  • تولید تصفیه آب (منعقد کننده) تنظیم کننده اسیدیته آب
  • تولید معرفهای شیمیایی
  • انرژی
  • تولید مواد شیمیایی صنعتی
  • تولید مواد شیمیایی خانگی
  • صنعت معدن
  • تولید سوختهای زیستی، روغنها و روان کننده ها در فرآیندهای پالایش
  • آبکاری گالوانیزه و روی
  • صنعت نساجی و برنزه کردن

روش های تولید محصول فوق بسیار متنوع است، اما در صنعت، آنها به 4 دسته اصلی زیر تقسیم می شوند که معمولاً این محصول به عنوان محصول جانبی تولید می شود. ترکیبات آلی کلر دار می تواند محصول فوق را تولید کند.

در طی فرآیند کلرینگ هیدروکربنها، اتمهای هیدروژن موجود در هیدروکربنها توسط اتمهای کلر جایگزین می شوند، در نتیجه اتم هیدروژن آزاد شده با اتم کلر واکنش نشان داده و اسید کلریدریک را به عنوان فرعی به عنوان مثال زیر تولید می کند.

اسید کلرید به طور مستقیم تولید می شود و یا در آب جذب می شود و برای مصارف صنعتی تصفیه می شود. هنگامی که سولفات سدیم از واکنش کلرید سدیم و H2SO4 تهیه می شود، محصول فوق به عنوان محصول جانبی به دست می آید.

این روش که در آن اسید سولفوریک غلیظ (حدود 98٪) و نمک به صورت ماده پودر برای واکنش به صورت پودر استفاده می شود، فرایند مانهایم نامیده می شود. این روش به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه یک روش ساده اما قدیمی است و نسبت به سایر روش ها هزینه کمتری دارد. محصول این روش شامل سولفات سدیم و اسید کلریدریک است.

سولفات سدیم تولید شده با این روش می تواند جمع آوری و دوباره فعال شود. همچنین گاز کلرید هیدروژن بدست آمده با عبور از چندین مرحله حرارتی و تبدیل آن به مایع و رسیدن به خلوص مورد نظر در مخازن ویژه را ذخیره می کند.

بازار خرید و فروش اسید کلریدریک خالص

بازار خرید و فروش اسید کلریدریک خالص

بازار این محصول به دلیل قابلیت استفاده بالا بسیار پررونق است. می توانید اسید کلریدریک خالص را با قیمت ارزان دریافت کنید. از واکنش بین کلر و هیدروژن، محصول فوق حاصل می شود که به آن الکترولیز گفته می شود. برای به دست آوردن این محصول، با کمک روش الکترولیزر، دو لوله جداگانه حاوی کلر و هیدروژن کمک شده و با مشعل به قسمت احتراق هدایت می شوند.

پس از سوختن و واکنش با کلر و هیدروژن در 2000 درجه سانتیگراد، محصول به بخش خنک کننده ارسال می شود و اسید کلریدریک جمع آوری می شود. در فرآیند کلر قلیایی و با الکترولیز کلرید سدیم، سه محصول اصلی از جمله هیدروژن، کلر و هیدروکسید سدیم تولید می شود.

از واکنش بین کلر و هیدروژن تولید شده در طی این فرایند و در صورت وجود لامپ UV، می توان محصول فوق را با خلوص بالای حدود 30٪ بدست آورد. این روند بسیار داغ است و خیلی سریع اتفاق می افتد. در ایران، پتروشیمی اروند در طی فرآیند کلر قلیایی، کلر را تصفیه می کند، هیدروژن تولید می کند و ماده فوق را تولید می کند.

در طی فرآیند قلیایی کلر، بخشی از هیدروژن که در حین تصفیه آزاد می شود، در کوره ای با کلر خارج شده از کمپرسور سوزانده می شود و گاز کلریدریک آزاد شده در آب جذب می شود و در یک برج مخصوص برای استفاده داخلی به HCl تبدیل می شود. پتروشیمی اروند استفاده می شود.

معمولاً با غلظت حدود 30 تا 38 درصد تولید می شود، غلظت های بالاتر از 40 درصد به سرعت تبخیر می شوند، بنابراین باید تحت فشار خاص و در شرایط دمای پایین نگهداری شوند. با کمک هر یک از این فرایندها، محصول تحت پالایش، حذف ناخالصی ها از جمله هیدروکربن های کلر، نشت و سرمایش قرار می گیرد تا به محصولی مورد استفاده در صنعت تبدیل شود.

با توجه به خاصیت خوردگی بالای محصول فوق، در ظروف پلی اتیلن نگهداری می شود و می توان آن را در ظروف شیشه ای در مقیاس کوچک نگهداری کرد. در حال حاضر، 37٪ اسید کلریدریک پرمصرف ترین درجه از این ماده شیمیایی است.

موارد استفاده از اسید کلریدریک

موارد استفاده از اسید کلریدریک

اسید کلرید در بسیاری موارد استفاده می شود. این اسید در زندگی روزمره ما جایگاه ویژه ای دارد و برای شستشو و ضد عفونی در خانه استفاده می شود. با توجه به خاصیت خوردگی، تولید هیدروژن در تماس با فلزات و احتمال آزادسازی کلر و کلریدها در پاسخ به سایر مواد، حمل و نقل و ذخیره این محصول باید مطابق با اصول و مقررات ایمنی انجام شود، در مورد این موارد خواهیم گفت موضوعات زیر تجهیزات قابل استفاده برای حمل و نقل این مواد شامل:
مخازن ریلی (باید به خوبی آب بندی شود) مانند بطری های مقاوم در برابر اسید (شامل ظروف پلی اتیلن)، مخازن و درام های فلزی و همچنین تانکرها. که با یک لایه آنتی اسید پوشانده شده اند.

در هنگام حمل و نقل مواد و فلزات قلیایی باید از مواد فوق دور نگه داشته شود و ظروف حاوی این ماده را نباید روی ظروف حاوی سایر مواد آلی قرار داد.

گروه تامین کننده اسید کلریدریک در تهران

گروه تامین کننده اسید کلریدریک در تهران

گروه عرضه اسید کلریدریک کشور در تهران واقع شده و توانسته است این محصول را با کیفیت بالا در سراسر کشور عرضه کند. چین بزرگترین مصرف کننده این ماده مهم است. پس از چین، ایالات متحده و اروپای غربی به ترتیب بیشترین بازار مصرف را دارند.

پیش بینی می شود نرخ رشد این محصول بین سال های 2019 و 2022 در حدود 5.3٪ باشد. بیشترین کمک کننده به رشد بازار صنعت نفت و گاز و صنعت شستشوی اسید است. خطرات محیطی و سلامتی مانع از رشد بیشتر این ترکیب شده است.

از سال 1964، HCl جایگزین H2SO4 در بسیاری از فرآیندهای شستشوی اسید فلز شده است، این امر بر صنعت تأثیر گذاشته است تا بتواند در بازار HCl تأثیر بگذارد. بازار جهانی فلزات در سال 2018 با 6.8 درصد رشد و به حدود 1808.60 تن در سال 2018 رسید.

بیشتر این فلزات در آسیای اقیانوس آرام در کشورهایی مانند چین، ژاپن و هند تولید می شوند. به همین دلیل این کشور توانسته است به طور عمده در بازار HCl تأثیر بگذارد. معده از چندین آنزیم و غشای مخاط تشکیل شده است که از دیواره معده محافظت می کند.

اسید معده به همراه سایر آنزیم ها به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، این ماده می تواند برخی از باکتری ها و ویروس های مضر را در معده از بین ببرد، بنابراین بدن را از عفونت محافظت می کند. کمبود این ماده در معده باعث بیماری هیپوکلریت می شود.

در صورت عدم درمان، هیپوکلریت می تواند به دستگاه گوارش (GI)، عفونت و سایر مشکلات سلامتی آسیب برساند. کمبود این ماده که کلریدریک اسید است، می تواند باعث بیماریهای جدی دستگاه گوارش شود.

محصول فوق از خاصیت خوردگی بالایی برخوردار است و در صورت تماس با اعضای بدن موجب تخریب بافت ها و بدخیمی های شدید شیمیایی می شود. استفاده از تجهیزات ایمنی مانند دستکش PVC، عینک ایمنی چشم و کفش و همچنین لباس های مقاوم در برابر خوردگی برای به حداقل رساندن خطرات ضروری است.

لازم به ذکر است که قبل از شروع کار، حتماً msds این ماده و خطرات سلامتی آن را بخوانید. اگر این محصول روی چشم اسپری می شود، حتماً به پزشک مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که این ماده از نظر صنعتی به عنوان غذا قابل استفاده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *