آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

لیست قیمت اسید سولفوریک صنعتی | مرکز تولید و صادرات مواد معدنی و شیمیایی

فهرست مطالب

اسید سولفوریک اسید معدنی بسیار قوی است. این اسید با هر درصد در آب حل می شود. اسید سولفوریک در گذشته به نام جوهر گوگرد معروف شده است. اضافه کردن آب به اسید سولفوریک غولیام خطرناک است. چون در اثر حرارت حاصل از واکنش اسید و آب، آب داغ ممکن است به اطراف پراکنده شود. اسید سولفوریک در قرن نهم توسط شیمیدان ایرانی به نام جابربن حیان  کشف شد. او اسید سولفوریک را از طریق تقطیر خشک کانی هایی که شامل سولفات آهن که زاج سبز نامیده میشود و سولفات مس که کات کبود نامیده می شود به دست آورد.

اسید سولفوریک با فرمول H₂SO4 اسید معدنی بسیار قوی است که با هر درصد در آب حل می شود. این ماده شیمیایی صنعتی با استفاده از فرآیند همبستگی تولید می شود.

اسید سولفوریک قسمت عمده اسید می شود که از ترکیب آلاینده های جوی از کارخانه ها با آب باران بوجود می آید. خرید اسید سولفوریک نیاز به مجوز دارد و در غیر اینصورت بفروش می رسد.

لیست قیمت اسید سولفوریک صنعتی ، جهت استعلام سریع قیمت اسید سولفوریک صنعتی و اطلاع از انواع کیفیت ها و قیمت های آن و پایین ترین قیمت این محصول با کارشناسان ما در تماس باشید.

اسید سولفوریک چیست؟

تولید اسید سولفوریک رقیق و شفاف

اسید سولفوریک خورنده است و بخش قابل توجهی از باران‌های اسیدی را تشکیل می‌دهد. در هنگام باران، قطرات آب با آلاینده‌های منشأ کارخانه‌ها و خودروهای حضور دار در هوا واکنش می‌دهند.

اسید سولفوریک برای اولین بار توسط جابر ابن حیان کشف شد. او با تجزیه کانی‌های سولفات آهن، این اسید را به دست آورد. این ماده دارای مولکول‌های گشتاور قطبی است که می‌توانند با یکدیگر پیوند هیدروژنی برقرار کنند. سپس، سولفوریک اسید به عنوان یک مایع با نقطه جوش بالا و همچنین یک مایع ویسکوز شناخته می‌شود. در زبان عربی به این اسید، اسید سولفونیک گفته می‌شود.

تمایل اسید سولفوریک به ترکیب با آب به حدی زیاد است که می‌تواند مولکول‌های هیدروژن و اکسیژن را از ترکیبات دیگر آب جدا کند. این اسیدی معدنی و بسیار قوی است که به صورت طبیعی در گازهای خروجی آتشفشان‌ها و آب‌گرم مناطق خاص به هنگام باران واکنش داده و اسید تولید می‌کند. اسید سولفوریک با فلزات واکنش می‌دهد و با افزایش دما، میزان این واکنش افزایش می‌یابد. با این حال، این اسید بر روی جیوه و سرب تأثیر چندانی ندارد.

کاربرد اسید سولفوریک

عرضه کننده اسید سولفوریک لیتری

کاربرد اسید سولفوریک در صنایع :

صنایع برقکاری ،مواد منفجره، جوهر تیرریر، استخراج فلزات ، صنایع شؤید ، صنایع نساجی ، مواد شوینده رنگ نقاشى ، پالایشگاه های نفت ، صنایع باطری ساز ، صنایع تفریحی ، صنایع کشش کاری ، صنایع تصفیه روغن ، صنعت آهن و فولاد ، تولید کودهای شیمیایی ، پاک کردن مصنوعی، صنایع تولید مواد شیمیایی ، جداسازی مس با عیار کم ، اسیدی کردن چاه های نفت ، صنایع تصفیه فاضلاب صنعتی ، استخراج اورانیوم سنتزهای شیمیایی. دیگر کابردهای اسید سلفوریک :

تهيه Tio2 از ايلمنيت ابريشم مصنوعي

چسب مصنوعی مواد رنگی نایلون رنگی

صنایع شیمیایی (ضد عفونی، حشرهکش ها، داروئی، احیای آلومینیوم)

صنایع کاغذ سازی (دستمال کاغذی، روزنامه، جعبه های مقوایی، کاغذ تهریر و سایر مقواها)

اسید سولفوریک در واکنش با نیتریت اسید باعث تولید نیترونیوم یونونی می شود که در بسیاری از ترکیبات دیگر نیترود می شود.

فرآیند نیترودار در صنایع تولید مواد منفجره مانند تولید نیتروتولوئن، نیتروگلیسیرین و … مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید اسید سولفوریک صنعتی

تولید و کاربرد اسید سولفوریک

روش های  متنوعی جهت تولید سولفوریک اسید در صنعت وجود دارد ، ما یک روش آن را به اختصار به شما توضیح میدهیم :

فرآیند تولید اسید سولفوریک به روش تر WSA :

این فرایند یکی از اصلی ترین فرآیند سولفورزدایی در بازار کنونی است. از زمان شرکت دانمارکی هالدر تاپسو (Haldor Topsoe) این فرآیند در اواخر 1980 اختراع کرد که این فرآیند به عنوان فرآیند کارآمد برای بازیافت سولفور از فرایندهای سولفورزدایی و تبدیل آن به اسید سولفوریک تجاری بود که همزمان موجب فشار بالا بالا نیز تولید می شود. این شرکت تا کنون بالغ بر 100 پروژه تا کنون انجام داده است.

چرا از فرآیند WSA برای فرآیندها استفاده کنیم؟

به ترکیب خواک حساس نیست ، نیازی به خشک کردن خوراک ورودی نیست ، بیش از 99 درصد از سولفور به صورت اسید سولفوریک غلیام صنعتی بازگشته است ، جنبه جذاب اقتصادی طرح ، سادگی در جایی فرآیند و ساده در کار کردن با آن ، بدون نیاز به آب فرایندی

فرآیند WSA می تواند برای تولید اسید سولفوریک از گوگرد و یا اسید معاونت های حاصل از فرایندهای مختلف استفاده شود. فرآیند WSA یک فرایند عمده ای است که با سایر فرآیندهای اسید سولفوریک همراه با آب در گاز ورودی بر کاتالیست. دی اکسید گوگرد (SO2) در تماس با کاتالیست به تری اکسید سولفور (SO3) تبدیل می شود که این گاز با رطوبت موجود تشکیل دهنده اسید سولفوریک گازی می دهد. اسید سولفوریک گاز طبیعی در مرحله بعد توسط کندانسور به مایع تبدیل شده و با کنترل دما و نسبت آب به گاز SO2 در ورودی اسید سولفوریک با غلظت های مختلف می توان تولید کرد.

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

خورندگی اسید سولفوریک

گرچه سولفوریک اسید با خلوص 99٪ می توان ساخت اما پس از آن SO3 هدر زنی در نقطه جوش سبب می شود که کنسانتره به 98.3 درصد کاهش یابد. خلوص 98 درصد به منظور حفظ داری و انبار کردن پایدار بیشتر است و شکل معمولی چیزی است که آن را به عنوان “سولفوریک اسید غلیظ شده” یاد می شود. سایر غلظت ها برای اهداف گوناگون استفاده می شود.

فروشگاه های زیادی در سطح شهر و هم چنین فروشگاه های آنلایین در حال فروش اسید سولفوریک در حجم های بالا و به صورت عمده هستند امروزه در اکثر استان های کشور میتوان اسید سولفوریک 98% را خریداری کرد  ، زیرا این محصول به دلیل مصرف زیاد آن در صنعت ، تولیدکنندگان زیادی را به سمت خود کشانده است و امروزه این محصول تولید زیادی دارد.

لیست قیمت مواد شیمیایی

فروشگاه عرضه اسید سولفوریک بسته بندی

قیمت اکثر مواد شیمیایی از جمله اسید سولفوریک یا هیدروسولفوریک اسید ، حلال ها و …  معمولا به دلیل در نوسان بودن قیمت مواد اولیه ، روزانه یا شاید هفتگی در حال تغییر باشد و قیمت ثابتی ندارند.

امروز تولیدکننده های زیادی در حال تولید این محصول در کیفیت های مختلف و با برند های مختلف میباشند ، که قیمت آن ها نیز باهم تفاوت های زیادی دارد. هم چنین عوامل زیادی در قیمت نهایی  مواد شیمیایی تاثیر دارد ، مانند درصد خلوص ، نوع بسته بندی ، شیوه حمل این محصولات و … ، پس شما ابتدا باید موارد درخواستی خود را مشخص کینید ، سپس جهت مشاوره و ارائه بهترین قیمت و کیفیت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مرکز خرید اسید سولفوریک

مزایای استفاده از اسید سولفوریک رقیق

مراکز خرید و فروش اسید سولفوریک را میتوان در اکثر شهر های کشور و به خصوص مراکز استان ها پیدا کرد . به دلیل افزایش مصرف اسید سولفوریک در صنعت و افزایش تقاضای آن ، تولید این محصول افزایش چشم کیری داشته است ، در نتیجه در اکثر شهر های کشور در  فروشگاه هایی که به طور تخصصی مواد شیمیایی میفروشند ، اسید سولفوریک را در غلطت های گوناگون میتوان پیدا کرده و خریداری نمود. اما بهترین راه جهت خرید این محصول فروشگاه های اینترنتی میباشد که شما میتوانید به راحتی و در بهترین کیفیت و پایین ترین فیمت محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *