آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

قیمت خرید اسید سولفوریک ۱۰۰۰لیتری

فهرست مطالب

اسید سولفوریک که فرمول بسته ی آن H۲SO۴ است، در گذشته به جوهر گوگرد یا هیدروژن سولفات معروف بوده است.

اسید سولفوریک، اسیدی با چگالی بالا، بدون رنگ و پر قدرت است که با هر مقداری از آب حل می شود.

اسید سولفوریک، یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی است که از واکنش آب با سولفور تری‌اکسید ساخته می‌شود.

این ماده همچنین به عنوان سلطان مواد شیمیایی جهان هم خوانده می‌شود؛ زیرا حجم تولید آن زیاد است.

خرید اسید سولفوریک، کار نسبتا راحتی است که می توان آن را در بسیاری از شرکت ها تهیه کرد.

قیمت خرید اسید سولفوریک ۱۰۰۰لیتری

تولیدکنندگان اسید سولفوریک در ایران

تولیدکنندگان اسید سولفوریک در ایران

اسید سولفوریک همچنین برای اولین بار توسط جابر بن حیان کشف شد. دانشمند ایرانی کاشف اسید سولفوریک، با تقطیر کانی‌های سولفات آهن و مس(II) سولفات، این اسید را به دست آورد. از طرفی این ماده دارای مولکول‌هایی است که می‌توانند با یک‌دیگر پیوند هیدروژنی برقرار کنند.

بهترین اسید سولفوریک، مایعی است که دیر به جوش می آید و هم چنین یک مایع با خاصیت ویسکوزیته زیاد است. همین شرایط مولکولی باعث می‌شود که سولفوریک اسید به خوبی در آب حل شود و باعث ایجاد مواد اسیدی بسیاری می شود.

گفته می شود که اسید سولفوریک از باران های اسیدی به وجود می آید که از ترکیب آلاینده های جوی حاصل از کارخانه ها با آب باران تولید می شود.

بیش ترین میزان اسید سولفوریک تولیدی در کشور ایران، در پتروشیمی رازی تولید می شود. این پتروشیمی موفق در سال، می تواند بیش از 600 هزار تن اسید سولفوریک تولید  کند.

بیش ترین صادرات اسید سولفوریک، در این شرکت پتروشیمی رخ می دهد و علاوه بر صادرات، بخش دیگر آن، صرف مصارف داخلی شده و نیاز داخلی کشور با آن برآورده می شود.

این اسید بسیار خورنده است و باید کارگرانی که در زمینه تولید این ماده کار می کنند باید کاملا آموزش دیده باشند تا دچار حادثه نشوند.

اما تولید کنندگان اسید سولفوریک در ایران، محدود به پتروشیمی ها نمی شوند و بعضی کارخانه های دیگر هم هستند که این محصول را تولید می کنند.

در ایران اسید سولفوریک در شهرهای ماهشهر، اصفهان، سمنان، زنجان، تبریز، ایلام، تهران و زنجان تولید می شود که ظرفیت تولیدی این کارخانه ها متفاوت است و بسته به ظرفیت تولیدی بعضی کم و بعضی بسیار زیاد این ماده را تولید می کنند.

به عنوان مثال؛ کارخانه تولید اسید سولفوریک در تبریز ظرفیت تولید 50 تن در روز و در حدود 20 هزار تن در سال را خواهد داشت.

قیمت فروش اسید سولفوریک ۹۸ درصد

اسید سولفوریک دارای ویژگی های بسیاری است که از آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اسید سولفوریک حلال در آب است و دارای پیوند قطبی است.
  • مایعی بی رنگ، با نقطه جوش بالا و گرانروی زیاد است.
  • این ترکیب ماده شیمیایی خورنده و بسیار واکنش دهنده می باشد.

اما کاربرد اسید سولفوریک هم بسیار است و بسیاری از نیازهای مردم با آن تامین می شود.

این ماده روزانه در تناژ بالا در کشور تولید می شود و به طبع، کاربرد های بسیار زیادی دارد.

بخشی از اسید سولفوریک تولیدی در کشور، برای مصارف داخلی و بخشی دیگر به مرزها برای صادرات روانه می شود که این باعث می شود که قیمت اسید سولفوریک در داخل کشور با تغییراتی مواجه شود و رشدهای ناگهانی را تجربه کند.

اسید سولفوریک در اثر واکنش با اسید نیتریک، یون نیترونیوم تولید می‌کند که در فرایند نیترو‌دار کردن ترکیبات استفاده می‌شود. فرایند نیترودار کردن در صنایع تولید مواد منفجره، مانند تولید تری‌نیتروتولوئن، نیترو گلیسیرین و … استفاده می‌شود.

اسید سولفوریک، یک عامل آبگیری بسیار قوی است. در اکثر واکنش‌ها به عنوان عامل هیدراتاسیون استفاده می‌شود و در تولید میوه‌های خشک هم به میزان کم، از اسید سولفوریک برای جذب آب استفاده می‌کنند.

سولفوریک اسید، در تولید کودهای شیمیایی، تصفیه مواد نفتی، پاک کننده های مصنوعی، استخراج اورانیوم، صنایع کاغذسازی و تولید چسب مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید سولفوریک، یکی از مواد شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنعت است که در مقدار بسیار بالایی در کشور تولید می شود.

تولید کنندگان اسید سولفوریک در ایران و جهان آن را با درجه خلوص 98 درصد تولید می کنند که برای مصارف دیگر می توان آن را رقیق سازی کرد و از آن بهره برد.

خرید عمده اسید سولفوریک کشاورزی

خرید عمده اسید سولفوریک کشاورزی

اسید سولفوریک نوعی اسید قوی معدنی می باشد که طی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی تولید می شود.

از جمله کاربردهای اسید سولفوریک در کشاورزی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تولید کود های شیمیایی
  • فرآیند های جداسازی
  •  تولید اسید بات ها
  •  فرآیند های خالص سازی

البته کاربردهای اسید سولفوریک به این موارد خلاصه نمی شود و کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

اما یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که خواستار خرید اسید سولفوریک برای زمین های کشاورزی خود هستند، تهیه عمده اسید سولفوریک کشاورزی می باشد، چون بیش تر افراد تمایل دارند که اسید سولفوریک کشاورزی ارزان و با کیفیت بالایی را خریداری نمایند تا ضرری را متقبل نشوند.

شرکت های صادرات و واردات اسید سولفوریک در ایران

یکی از بهترین ارائه کنندگان اسیدسولفوریک کشاورزی در شهر تهران است. در این شهر نمایندگی های مختلف جهت پخش اسید سولفوریک وجود دارد که اسید سولفوریک را به صورت فله ای و همچنین بسته بندی شده به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می کنند.

لازم به ذکر است بدانید که در این مراکز، پخش عمده اسید سولفوریک نیز وجود دارد که قیمت اسید سولفوریک را به قیمت مناسب تری به مردم ارائه می کنند، افراد می توانند به راحتی از طریق مراجعه مستقیم به نمایندگی های شهر تهران و یا از طریق اینترنتی، اسید سولفوریک مورد نظر خود را با قیمت ارزان خریداری کنند.

راهنمای خرید و مصرف اسید سولفوریک کشاورزی

راهنمای خرید و مصرف اسید سولفوریک کشاورزی

ممکن است افرادی برای خرید این ماده، به دنبال راهنمای خرید اسید سولفوریک کشاورزی باشند. تمام افرادی که قصد خرید این محصول را برای اولین بار دارند، کمی دچار سردرگمی می باشند و نمی دانند کدام اسید سولفوریک را و با چه قیمتی و از کجا تهیه نمایند.

کاری که باید کرد این است که در ابتدا انواع مختلف برندهای تولید کننده اسید سولوفوریک و نمایندگی های مختلف آن را در شهرها بررسی کنیم و سپس اسید سولفوریکی که با وجود قیمت مناسب کیفیت آن بالا باشد را خریداری کنیم.

باید گفت که در حین کار با اسید سولفوریک تمام نکات ایمنی را باید رعایت کنید و حتما از دستکش، جهت محافظت از دستانتان استفاده نمایید.

مهم است بدانیم که اسید سولفوریک نقش مهمی در کشاورزی دارد، به همین دلیل فروش آن بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد. در حالت کلی می توان گفت در هر سال به میزان ۱۸۰ میلیون تن در کل جهان، اسید سولفوریک تولید می شود که این میزان اسید سولفوریک توسط برندهای مختلفی ساخته می شود. خریداران برای اطلاع از مراکز فروش اسید سولفوریک با قیمت مناسب، باید ابتدا مراکز فروش مختلف و قیمت های آن را بررسی کنند و بهترین برندی که دارای کیفیت بالا و قیمت ارزان می باشد را انتخاب نمایند.

عوامل موثر در قیمت اسید سولفوریک

قیمت اسید سولفوریک، به مقدار بسیار زیادی به قیمت گوگرد وابسطه است و هر نوسانی که در قیمت گوگرد به وجود بیاید، معمولا در قیمت اسید سولفوریک هم اعمال می شود. دلیل این موضوع هم این است که گوگرد یکی از ارکان مهم برای تولید اسید سولفوریک است. دقت داشته باشید که برای تولید اسید سولفوریک هزینه‌های زیادی بابت انرژی صرف می شود.

بنابراین درست شدن اسید سولفوریک بر پایه گوگرد موجود در آن است و با توجه به اینکه نرخ گوگرد در بورس کالا روزانه تعیین می شود، بنابراین قیمت اسید سولفوریک هم تاحدی مشخص است.

البته با توجه به نوع بسته بندی های آن، قیمت ها اندکی متغیر است.

اما علاوه بر این موارد، قیمت اسید سولفوریک تحت تاثیر دو عامل اصلی قیمت تمام شده اسید و هزینه حمل، متغیر است.

در حال حاضر قیمت این محصول بصورت فله، به ازای هر کیلوگرم بین 600 تا 800 تومان متغیر است که قیمت تمام شده با توجه به هزینه حمل تغییر می کند که حدودا بیست درصد هزینه آن مربوط به حمل و نقل است.

تولید و تامین اسید سولفوریک، بوسیله کارخانجات معتبری انجام می شود که روزانه چندین تن اسید تولید و به سراسر کشور توزیع می کنند.

گفته می شود که بطور کلی قیمت اسید سولفوریک طی چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در چنین شرایطی مصرف کنندگان، با پیش خرید اسید سولفوریک می توانند تبعات افزایش قیمت را کم تر کنند.

قیمت اسید سولفوریک آزمایشگاهی، با توجه به بسته بندی های گوناگون آن در بازار متفاوت است.

قیمت اسید سولفوریک با توجه به حجم های متفاوت این محصول هم متفاوت است و در گالن های بیست لیتری، بشکه های دویست و بیست لیتری و مخازن هزار لیتری عرضه می شود و نیز اسید سولفوریک آزمایشگاهی، بصورت گالن های 5/2 لیتری در کشور عرضه می شود.

بطور کلی، فروش اسید سولفوریک 98 درصد به دلیل پایداری بیش تری که نشان می دهد بالاتر است. این اسید به صورت های مختلف از جمله ظرف بندی یا فله ای به فروش می رسد.

پس قیمت اسید سولفوریک، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد که تغییر این عوامل قیمت آن را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

فروش اسید سولفوریک با غلظت های متفاوت، برای مصارف گوناگون کاربرد دارد. صادرات این محصول هم توسط نمایندگی هایی که استانداردهای مربوطه را کسب کرده اند با قیمت مشخص انجام می شود.

اسید سولفوریک در کارخانه ها با درصد خلوص های مختلفی تولید می شود که قیمت اسید سولفوریک با درصد خلوص های متفاوت با هم دیگر فرق دارد. از آنجایی که اسید سولفوریک با درصد خلوص 98 درصد پایداری بالاتری دارد قیمت آن هم نسبت به اسید سولفوریک هایی با درصد خلوص پایین تر بیشتر است.

در نواحی مختلف قیمت اسید سولفوریک با هم تفاوت دارد و این تفاوت به میزان دسترسی به اسید سولفوریک از جانب واحدهای ذوب محلی بستگی دارد. به طوری که هرچقدر دسترسی به واحدهای ذوب محلی که تولید کننده‌ عمده‌ی اسید سولفوریک هستند آسان تر باشد و بازار های محلی در اطراف واحد های ذوب باشند؛ قیمت اسید سولفوریک نیز پایین تر است و هزینه های حمل و نقل از آن کسر می شود. اما اگر میزان دسترسی سخت تر باشد؛ به طبع باید هزینه بیش تری را دچار شد.

به دلیل تعداد بالای پتروشیمی در سطح کشور و تولید فراوان گوگرد، قیمت اسید سولفوریک در ایران نسبت به کشور های دیگر خیلی پایین تر است به طوری که بیش تر صنایع از اسید سولفوریک تولید شده به قیمت خیلی پایین استفاده می کنند.

در ایران، پتروشیمی های زیادی هستند که در سال مقدار زیادی گوگرد که ماده اولیه ساخت اسید سولفوریک است را تولید می کنند و از طرف دیگر به دلیل تولید زیاد اسید سولفوریک، کشور دیگر نیازی به واردات اسید سولفوریک ندارد. همین دلایل سبب شده است که هم هزینه تولید این اسید کاهش یابد و هم برای واردات اسید سولفوریک و تامین آن در کشور ارز خاصی را پرداخت نکنیم.

اما دقت داشته باشید که امروزه به دلیل تحریم های موجود، دیگر کارخانه ها قادر به تولید زیاد اسید سولفوریک نیستند؛ یعنی تولید روند نزولی پیدا کرده است و کشور نیاز های صنعتی به اسید سولفوریک را از طریق واردات تامین می کند که این عوامل سبب افزایش قیمت اسید سولفوریک در سطح کشور شده است.

معمولا هر چقدر میزان اسید سولفوریک خریداری شده بیش تر باشد و درصد خلوص آن پایین تر باشد، قیمت خریداری شده‌ی آن هم پایین تر خواهد بود.

توزیع و پخش اسید سولفوریک غلیظ در کشور

توزیع و پخش اسید سولفوریک غلیظ در کشور

اسید سولفوریک، یکی از قوی ترین اسید های موجود در صنایع شیمیایی و پتروشیمی می باشد. کارخانجات تولید اسید سولفوریک، این اسید را در غلظت های متفاوتی تهیه می کنند که بالاترین درصد غلظت آن ها به بیش از نود درصد می رسد.

اسید هایی که غلظت آن ها بالای نود درصد می باشد را اسید سولفوریک غلیظ می گویند. قیمت اسید سولفوریک غلیظ را، عموما بسته به شدت غلظت آن تعیین می کنند و پس از تعیین قیمت، به توزیع و پخش آن در سراسر کشور می پردازند. اسید سولفوریک غلیظ به طبع ارزان نیست و علت آن نیز درصد بالای غلظت آن است که به مراتب گران تر از اسید سولفوریک های رقیق می باشد.

اما اسید سولفوریک غلیظ با اسید سولفوریک رقیق دارای تفاوت های می باشند که بیش تر این تفاوت ها مربوط به غلظت آن ها می باشد.

عموما اسید سولفوریک های با غلظت نود درصد به بالا را، اسید سولفوریک غلیظ و سولفوریک اسیدهای با غلظت پنجاه درصد به بالا را اسید سولفوریک رقیق می گویند.

کارخانجات تولید سولفوریک اسید، به طور کلی به تولید اسید ۹۸ در صد می پردازند؛ چرا که اسید با این غلظت، دوام و پایداری بیشتری دارد.

این کارخانجات برای تهیه اسید رقیق، بعد از تولید اسید سولفوریک غلیظ، به میزان از پیش تعیین شده ای آب را به صورت آرام آرام به آن اضافه می کنند و آن را به اسید رقیق با درصدهای زیر ۹۰ درصد تبدیل می کنند.

گفتنی است که این اسید همان قدر که می تواند بسیار کاربردی باشد، به همان اندازه نیز ممکن است خطر ساز هم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *