آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

مرکز عرضه اسید سولفوریک 20 لیتری

فهرست مطالب

اسید سولفوریک ایرانی یک اسید قوی صنعتی است که در تمامی غلظتها در آب حل می‎شود و دارای کاربردهای متعددی مانند فرآوری سنگ معدن، تولید کود، تصفیه روغن، فرآوری فاضلاب و سنتز شیمیایی است. این ماده شیمیایی در حجمهای متنوع تولید و فرآوری می‌شود. مرکز عرضه اسید سولفوریک 20 لیتری که از پرکاربردترین انواع اسید سولفوریک است این ترکیب را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

مرکز عرضه اسید سولفوریک 20 لیتری

درباره پیشینه اسید سولفوریک چه می دانید؟

درباره پیشینه اسید سولفوریک چه می دانید؟

اگرچه اسید سولفوریک در حال حاضر یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی است، اما قبل از قرن شانزدهم احتمالاً شناخته شده نبود. این ماده شیمیایی توسط یوهان ون هلمونت با تقطیر مخرب سولفات آهن و سوزاندن گوگرد تهیه شد.

اولین تقاضای عمده صنعتی برای اسید سولفوریک، برای تولید کربنات سدیم بود (تولید شده در حدود 1790) بوده است. اسید سولفوریک در ایالت تورینگن آلمان از ویترایول سبز تولید شد اما تولید اسید سولفوریک به این روش گران بود. به همین دلیل بررسی‌های بیشتری در زمینه تولید این ماده شیمیایی صورت گرفت و در نهایت یک فرآیند برای سنتز اسید سولفوریک با سوزاندن گوگرد با نمک سدیم (نیترات پتاسیم) اولین بار توسط یوهان گلاوبر در قرن هفدهم استفاده شد.

توسعه تجاری این ماده شیمیایی در انگلیس و در حدود 1740 میلادی صورت پذیرفت. پس از طی این دوره، تولید اسید سولفوریک با فرآیند اتاق سرب، که توسط جان روبوک در سال 1746 اختراع شد، جایگزین روشهای قدیمی شد و پس از آن توسط بسیاری دیگر بهبود یافت و فرآوری این ترکیب شیمیایی به شکل فعلی ابداع و توسعه یافت.

در کنار این پیشینه بسیاری از افراد معتقد هستند که این ماده که زمانی به عنوان روغن ویتریول شناخته می‌شد، توسط کیمیاگر قرن هشتم جابر بن حیان کشف و شناخته شد.

روش تهیه اسید سولفوریک 20 لیتری

روش تهیه اسید سولفوریک 20 لیتری

اسید سولفوریک بزرگترین حجم مواد شیمیایی صنعتی است که در جهان تولید می شود (200 میلیون تن در سال). این ماده در ساخت کودها، مواد منفجره، رنگها و فرآورده‌های نفتی استفاده می شود. ماده اولیه مورد استفاده در فرآیند تولید و تهیه اسید سولفوریک، گاز دی اکسید گوگرد خشک است. این گاز را می‌توان با سوزاندن گوگرد مذاب، از گازهای خارج از متالورژی یا تجزیه اسید سولفوریک مصرفی بدست آورد.

طی دهه گذشته از فرآیند تماس برای تولید اسید سولفوریک استفاده شده است و این روش جایگزین فرایند سنتی اتاق سرب شده است. در فرآیند تماس، SO2 در کنار کاتالیزور وانادیوم در دمای بالا (حدود 450 درجه سانتیگراد) به گوگرد تری اکسید (SO3) اکسید می شود.

سپس SO3 در اسید سولفوریک غلیظ حل شده و اسید سولفوریک بخار (اولئوم) را تشکیل می‌دهد. در مرحله بعد این بخار در مجاورت با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک غلیظ تولید می‎‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *