آدرس : قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 47626785 021

شنبه تا پنج شنبه

شرکت آرسیان

خرید اسید سولفوریک کشاورزی | کاربردهای مختلف اسید سولفوریک

فهرست مطالب

اسید سولفوریک غلیظ یکی از ارزانترین و در دسترس ترین مواد اصلاحی است که برای اصلاح خاکهای
شور و قلیا توصیه می‌شود. مکانیسم اثر اسید سولفوریک از طریق واکنش با نمک‌های کربناته(آهک) موجود در خاک می‌باشد.

H2SO+ CaCO= CaSO4.۲H2O+CO2(g) 

اسید اضافه شده به آب آبیاری با کربنات کلسیم موجود در خاک واکنش داده و منجر به تشکیل سولفات کلسیم آبدار یا همان گچ کشاورزی می‌شود.

اثرات اسید سولفوریک در خاک کشاورزی

مشکل اصلی خاک های شور و قلیا مریوط به سدیم چسبیده به سطح ذرات کلوییدی خاک است. واکنش اسید سولفوریک با آهک موجود در خاک تشکیل سولفات کلسیم آبدار یا همان گچ کشاورزی می‌باشد. کلسیم حاصل از انحلال گچ جایگزین سدیم چسبیده به سطح ذرات خاک می شود.
سدیم آزاد شده که وارد محلول خاک شده است با آنیون سولفات آزاد شده از سولفات کلسیم نمک محلول سولفات سدیم را می‌سازد. همراه با آب آبیاری سدیم آزاد شده شسته شده و به تدریج از دسترس ریشه گیاه خارج می‌گردد. میزان اسید مورد نیاز برای اصلاح یک هکتار خاک بسته به هدفی که داریم و نوع و میزان مشکل متغیر است.
به عنوان مثال خاک مبتلا به شوری از نوع سدیم با خاکی که شوری و قلیاییت آن از نوع منیزیمی است متقاوت می‌باشد. متاسفانه علی رغم بزرگی معضل قلیاییت منیزیمی درآنالیزها و ارزیابی ها فقط به سدیم و خطرات آن توجه می‌گردد. شاخص خطر منیزیم چند برابر سدیم است.
کاتیون منیزیم دارای دو بار مثبت بوده و شعاع کریستاله آن نسبت به سدیم کوچکتر می‌باشد. دانسیته بالای بار مثبت در مورد کاتیون منیزیم موجب افزایش شعاع هیدراته آن در محلول خاک و به تبع آن انهدام بیشتر خاکدانه ها و ساختمان خاک می‌گردد.
پس بطور خلاصه می توان اثرات اسید سولفوریک در کشاورزی را اینگونه عنوان کرد:

  • کاهش میزان قلیائیت(PH) خاک وآب
  • اصلاح شوری خاک (EC)
  • بهبود وضعیت تهویه در خاکهای رسی
  • قابلیت تشکیل سولفات‌های آلی در خاک و آب

اگر شما قصد خرید اسید سولفوریک کشاورزی را دارید ، میتوانید به راحتی از وبسایت ما این کار را انجام دهید. وبسایت ما انواع خدمات شامل : فروش اسید آزمایشگاهی ، اسید سولفوریک کشاورزی و … را به شما ارائه میدهد.

خرید اسید سولفوریک کشاورزی | کاربردهای مختلف اسید سولفوریک

قیمت اسید سولفوریک کشاورزی

قیمت اسید سولفوریک کشاورزی | سفارش آن به صورت عمده

اگر شما به دنبال قیمت اسید سولفوریک مرک هستید ، میتوانید این کار را از بخش لیست آخرین محصولات ما انجام دهید. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که وارد بخش آخرین محصولات وبسایت ما شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود و به دست شما برسد. شما میتوانید خریدی مطمئن و ایمن و سریع را از وبسایت ما تجربه کنید.

فروش انواع اسید سولفوریک

خرید و فروش انواع اسید در بازار

وبسایت ما در حال فروش انواع اسید سولفوریک میباشد . شما میتواید به صورت سریع ، ایمن و مطمئن سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت به دست شما برسد و شما از آن استفاده کنید.
تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وارد بخش آخرین محصولات ما شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت به دست شما برسد.

کاربرد اسید سولفوریک در کشاورزی

خرید اسید سولفوریک کشاورزی | میزان مصرف اسید سولفوریک در باغ پسته

یکی از عمده ترین مشکلات و محدودیت‌های خاک‌های رسی کند بودن نفوذپذیری این خاک‌ها نسبت به آب و حرکت هوا (تهویه (aeration : می‌باشد. در خیلی از خاک‌های رسی بعد از چندین روز از گذشت آبیاری باز هم خاک خیس بوده و اشباع از آب است.
تجمع بلندمدت آب منجر به مختل شدن تهویه خاک شده و ریشه گیاه به واسطه نبود اکسیژن کافی دچار صدمه می‌گردد. میزان صدمه به ریشه در مورد گیاهانی مثل درخت پسته که ریشه آن نسبت به شرایط تهویه فوق العاده حساس است، شدیدتر می‌باشد.
یکی از عمده‌ترین دلایلی که بهترین بافت خاک را برای احداث باغ پسته، بافت‌های متوسط متمایل به شنی ( لوم شنی تا شن لومی) عنوان کرده‌اند همین حساسیت ریشه درخت پسته نسبت به کمبود اکسیژن می‌باشد. برای
بالا‌بردن نفوذپذیری خاک‌های رسی نسبت به آب و بهبود شرایط تهویه در این خاک‌ها راه‌های مختلفی بیان شده است.
متداول‌ترین راه، استفاده از شن برای اصلاح بافت خاک است که طی سال‌های اخیر شدیدا رواج پیدا کرده است. از نظر فنی و اقتصادی هیچ توجیهی برای اصلاح بافت خاک‌های رسی با استفاده از دادن شن به این خاک‌ها وجود ندارد. همانطور که دیده می‌شود طی یک تا دو سال پس از اضافه کردن شن به خاک‌های رسی اثری از شن حتی در سطح خاک دیده نمی‌شود.
شن اضافه شده در بین ذرات رس خاک گم می‌شود. از نظر تعریف بافت خاک به درصد نهایی ذرات معدنی تشکیل دهنده خاک شامل شن (sand)، سیلت یا لای (silt ) و رس (clay )اطلاق می‌گردد. تفاوت بین سه کلاس ذرات خاک یعنی شن، سیلت و رس فقط اندازه فیزیکی این ذرات است. در کل، خاک به ذرات کوچکتراز دو میلیمتر گفته می‌شود.
ذرات بزرگتر از دو میلیمتر موجود در خاک جزء خاک به حساب نمی‌آیند. درصد نسبی هر کدام از این سه گروه ذرات خاک است که بافت خاک را تعیین می‌کند. برای اصلاح و تغییر بافت خاک بایستی با اضافه کردن خاکی که
محتوی آن ذره می‌باشد به خاک باغ اصلی اقدام شود. به عنوان مثال برای اصلاح بافت یک خاک رسی و سنگین بایستی خاک شنی به خاک مورد نظر اضافه شود.
برعکس برای اصلاح خاک‌های شنی می‌توان از خاک‌های دارای درصد زیادی رس استفاده کرد. نکته حائز اهمیت در اینجا مقدار خاکی است که باید برای تغییر یک تا دو درصد شن یا رس به خاک اصلی اضافه شود. مقدار شن مورد نیاز برای اصلاح بافت یک خاک رسی تا عمق نیم متر چند هزار کامیون شن می‌باشد که اصلا توجیه‌پذیر نیست .این در صورتی است که تغییر یک تا دو درصدی یک جزء بافت خاک هیچ تاثیر معنی داری بر تغییر ماهیت خاک اولیه ندارد.

توزیع کننده اسید سولفوریک

توزیع کننده اسید سولفوریک در ایران

مراکز زیادی در حال توزیع اسید سولفوریک هستند ، مرکز فروش اسید در تهران ، مرکر تولید اسید سولفوریک در تبریز ، پتروشیمی اسید سولفوریک و … تعدادی از این مراکز هستند . شما میتوانید به صورت راحت از وبسایت ما خرید خود را انجام دهید ، تا علاوه بر وقت ، در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.
تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وارد بخش آخرین محصولات ما شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت به دست شما برسد.

خرید اسید سولفوریک

خرید اسید سولفوریک

اگر شما هم قصد خرید اسید سولفوریک را دارید ، شما در مکان مناسبی هستید. وبسایت ما یک مرکز مطمئن و سریع برای فروش انواع اسید سولفوریک میباشد . شما میتوانید به راحتی خرید خود را از وبسایت ما انجام دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود و به دست شما برسد.
اگر شما قصد خریدی ایمن و مطمئن را دارید ، میتوانید این کار را از وبسایت ما انجام دهید . تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وارد بخش آخرین محصولات ما شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا دراسرع وقت به دست شما برسد.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *